اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2 شهید گمنام مهمان دهدشتی‌ها شدند

شمیم آلاله‌ها فضای دهدشت را عطر‌آگین کرد

در شب شهادت مادر شهیدان فاطمه زهرا (س) مردم شهید‌پرور دهدشت در مراسم "شبی با شهدا " در کنار دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس فیض معنوی بردند.

شمیم آلاله‌ها فضای دهدشت را عطر‌آگین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، در شب شهادت مادر شهیدان، ام ابیها فاطمه زهرا (س) شهر دهدشت رنگ و بوی شهادت به خود گرفت.

در این مراسم معنوی با عنوان " شبی با شهدا" مردم شهیدپرور دهدشت در میدان امام حسین (ع) این شهر در کنار پیکرهای مطهر دو تن از شهدای سرافراز هشت سال دفاع مقدس با آنان نجوا کردند و دعای پرفیض توسل را در کنار این شهدای گمنام  و به یاد آنها زمزمه کردند.

ابراهیم جعفری در این آیین معنوی با تسلیت شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا آنان که عند ربهم یرزقونند اظهار داشت: آرامش، آسایش و امنیت امروز ما مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌های این عزیزان است.

وی همزمانی ورود این شهدای گرانقدر را به خاطر گمنام بودن مادرشان خواند و افزود: بی‌بی دو عالم نیز همانند این شهدا به خاطر ناشناخته ماندن قبرش گمنام است گرچه در نگاه ما گمنامند و در پیشگاه خداوند متعال ارزش و مرتبه والایی دارند.

فرماندار کهگیلویه در تبیین اهداف جانفشانی این شهدای گرانقدر خاطرنشان کرد: باید به دنبال اهداف و پیام شهیدان باشیم و اینکه چرا از جوانی خود و از بزرگترین هستی خود یعنی جانشان گذشتند.

جعفری پایبندی به اهداف شهدا را نشانه تکریم آنان خواند و ابراز داشت: بایستی به اهدافشان پایبند باشیم و راه آنان را ادامه دهیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه، ولایتمداری را اولین هدف شهدای راه اسلام دانست و اذعان داشت: تبعیت از رهبر یعنی خمینی کبیر در وصیتنامه تمامی شهدا مشهود است و این ولایتمداری را از حضرت فاطمه (س) درس گرفتند.

خالص شدن برای خدا و گمنام ماندن هدف دیگر شهدا بود که جعفری به آن اشاره داشت و گفت: امروز ما بیش از هر زمان دیگر به فضای هشت سال دفاع مقدس نیاز داریم و شهدا خود را برای امام و انقلاب خالص می‌کردند.

وی دلیل گمنامی برخی شهدا را خواست خود آنان خواند و افزود: خیلی از شهدا در شب عملیات پلاک از گردن می‌کندند تا بعد از شهادت ناشناخته بمانند.

جعفری دفاع از اسلام با همه وجود و در یک کلمه ایثار و از خود گذشتگی شهدا را از دیگر اهداف ارزشمند شهیدان برشمرد و تصریح کرد: آنان اسلام ناب محمدی (ص) را هدف اصلی خود قرار دادند.

به گفته جعفری شهیدان راه حق زمان‌شناس بودند و اختیار رفتن با خودشان بود در حالی‌که می‌دانستند برگشتنی در کار نیست.

انتهای پیام/82016/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول