اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی مرگ مغزی

اعضای اهدایی جوان لنده‌ای به نیازمندان حیاتی دوباره بخشید

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: اعضای بدن جوان 29 ساله لنده‌ای در بیمارستان امام خمینی دهدشت از بدن وی جدا و به نیازمندان اهدا شد.

اعضای اهدایی جوان لنده‌ای به نیازمندان حیاتی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه شامگاه سه‌شنبه اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی از بدن وی جدا و برای پیوند به بیمارستان شیراز انتقال داده شد.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه اظهار داشت: اعضای بدن جوان 29 ساله اهل لنده در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت از بدن وی جدا و برای نیازمندان به شیراز  فرستاده شد.

عبدالحسین موسویان افزود: مهدی مهری‌کتج در حین تشییع شهدای گمنام در لنده به علت بیماری قلبی نقش بر زمین شده و به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شده بود.

وی، برخورد سر با آسفالت را علت مرگ مغزی زنده‌یاد مهری‌کتج  عنوان کرد و ابراز داشت: تلاش تیم پزشکی در مداوای این بیمار نتیجه نداد و به دلیل مرگ مغزی، بیمار فوت شد.

موسویان با بیان اینکه پیوند عضو حتی در صورت وجود کارت اهدای اعضا تنها با رضایت خانواده‌ها صورت می‌گیرد، ابراز کرد: قرار گرفتن در این شرایط یک امتحان الهی است.

وی، تشخیص پزشکان و رضایت اولیای دم را منجر به اهدای اعضای این مرحوم دانست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی افزود: دو کلیه، کبد و لوزالمعده جهت اهدا به بیماران نیازمند از بدن وی جدا شد.

موسویان، اهدای عضو را اهدای زندگی به بیماران نیازمند خواند و با ستودن انجام این کار خداپسندانه اذعان داشت: کسانی ‌که به نیازمندان حیات دوباره می‌بخشند، سفیران زندگی هستند.

وی، نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ اهدای اعضا را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درست از اهمیت اهدای عضو در جامعه نقش برجسته‌‌ای دارند.

موسویان، افزایش آمار موجود در این زمینه را مستلزم همکاری گسترده رسانه خواند و متذکر شد: هر مورد مرگ مغزی در شهرستان کهگیلویه که منجر به اهدای اعضا شد از طریق رسانه پوشش مناسب داده و اطلاع‌رسانی شد.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول