اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

تولید ناخالص اردبیل 0.9 درصد است / برنامه جامع توسعه دشت اردبیل و مغان در دست تهیه است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر تولید ناخالص داخلی استان اردبیل 0.9 درصد است به طوری که ما از متوسط کشوری بسیار پایین هستیم.

تولید ناخالص اردبیل 0.9 درصد است / برنامه جامع توسعه دشت اردبیل و مغان در دست تهیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در مراسم معارفه اولین مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار داشت: این میزان تولید ناخالص در سطح کشور 1.7 درصد است که ما برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه باید بیش از هر زمان دیگر به تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به متوسط کشوری باید تولیدات ما به دو برابر افزایش یابد به طوری که تولید ناخالص ما هر چقدر بیشتر شده و ارتقا یابد به همان نسبت رفاه و آسایش مردم، رونق اقتصادی، تولید و سرمایه‌گذاری با مشوق‌های مختلف افزون‌تر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل ادامه داد: در تولید ناخالص پایین قطعاً سرانه در‌آمدی مردم نیز پایین‌تر بوده و وضعیت معیشتی مردم مناسب نخواهد بود و در نتیجه چرخه اقتصادی معیوب و امر تولید نیز جدی گرفته نمی‌شود.

عاملی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری با محوریت اقتصادی سال را نامگذاری کرده که از آن جمله می‌توان به نام‌های سال جهاد اقتصادی، تولید، کار و سرمایه ایرانی و حماسه اقتصادی اشاره کرد، افزود: این نامگذاری‌ها جهت حرکت ما را به سمت عزت، کرامت و پیشرفت واقعی روشن‌تر می‌کند به طوری که با الگو قرار دادن شعار اقتصاد بدون نفت می‌توانیم در عرصه‌های دیگر تاثیر‌گذاری‌ها را نمایان کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با تشبیه اتکای کشورمان به نفت به فرزندی که پدرش ثروت بسیاری دارد و هرگز دنبال کار و سرمایه نیست،‌ تاکید کرد: ما نباید به در‌آمد نفتی چشم بدوزیم و خیالمان را از منابع در‌آمدی راحت کنیم در حالی که عوارض اقتصاد نفتی بسیار بالاست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل کاربست مدیریت اقتصاد بدون نفت را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: تنها حرکت برون رفت ما از این اوضاع و احوال توجه دادن به امر تولید و جدی گرفتن این موضوع است چرا که اهتمام به تولید داخلی توجه صرف ما را به در‌آمد نفتی کاهش می‌دهد.

عاملی گفت: ما باید در تمام بخش‌ها تولید را جدی بگیریم و از آن صیانت کنیم چرا که غفلت در این حوزه می‌تواند کشتی نجات ما را به گل بنشاند.

وی خاطرنشان کرد: عزت و کرامت ملت ما در گرو تولید و ارج نهادن به سرمایه‌گذاران در این بخش است که از این طریق می‌توانیم بسیاری از شکاف‌ها و خلاهای گذشته را نیز جبران کنیم.

سرمایه‌های منطقه‌ای ما باید در تراز ملی نگریسته شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های گذشته در توسعه بخش کشاورزی اتفاقات خوبی رخ داده است، اظهار داشت: سرمایه‌های کشاورزی استان اردبیل باید سرمایه‌های ملی محسوب شود چرا که دشت مغان و قابلیت‌های آن در حرکت توسعه خود به نگاه ملی نیاز دارد.

عاملی ادامه داد: در همین راستا طرح توسعه دشت اردبیل و مغان به عنوان برنامه جامع و کامل در دست تدوین است که امیدواریم در این حرکت اسباب رشد روز‌افزون توانمندی‌های این منطقه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود گفت: جهشی که در تولید شیلات در سال‌های اخیر داشتیم و امروز قادر هستیم بیش از 3 هزار و 500 تن آبزی پرورش داده و تولید کنیم با ارتقای مدیریت شیلات می‌تواند همچنان روند صعودی و جهشی داشته باشد.

انتهای پیام/62003/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول