اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منوچهر متکی در رفسنجان:

تولید گره‌گشای همه مشکلات اقتصادی است

وزیر سابق امور خارجه تولید را راه حل 3 عنصر بیکاری، گرانی و تورم دانست و گفت: تولید گره‌گشای همه مشکلات اقتصادی است و جامعه را از تورم نجات می‌دهد.

تولید گره‌گشای همه مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، منوچهر متکی در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد امام خمینی (ره) رفسنجان با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد اظهار داشت: در این نامگذاری‌ها دو نکته مهم وجود دارد، اول اینکه مسائل اقتصادی و رسیدگی به معیشت مردم مهم است و دیگری اینکه با تمرکز و محوریت حماسه اقتصادی، مشکلات در حوزه‌های اقتصادی نگران کننده شده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد یک فن و تخصص و مدیریت آن یک تجربه بشری است، افزود: نرخ سود بانکی و ‌ارز،‌ بیکاری، ‌تورم و نقدینگی در حوزه اقتصاد موضوعاتی به هم پیوسته هستند و در نظر گرفتن هر کدام به تنهایی در اقتصاد معنایی ندارد.

متکی عنوان کرد: در یک بخش اقتصاد اجرای پروژه‌های عمرانی، آبادانی، تولید برق و سدسازی نظام جمهوری اسلامی در دولت نهم و دهم خوش درخشید، اما در بخش دیگر که متولی افزایش درآمد ملی در کشور و به تبع آن افزایش درآمد سرانه ملت و ارتقای سطح زندگی مردم است، مطلوب نیست.

وی ابراز داشت: پیشرفت و تولید ثروت مقدمه‌ای برای اجرای عدالت است، عدالتی که در توزیع یکسان ثروت ملی محقق می‌شود.

وزیر سابق امور خارجه گفت: دهک‌های پایین جامعه و اقشار آسیب‌پذیر که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و بیشترین جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند باید به طبقه متوسط برسانیم.

متکی تولید را راه حل سه عنصر بیکاری، گرانی و تورم دانست و ابراز داشت: تولید گره‌گشای همه مشکلات اقتصادی است و جامعه را از تورم نجات می‌دهد.

وی تصویب یارانه‌ها را یک جراحی در اقتصاد کشور و کاری درست تلقی کرد و خاطر نشان کرد: در این راستا دو نگرانی آزادسازی قیمت‌ها با شیب ملایم صعودی به مدت پنج سال و تورم و گرانی ناشی از عدم تولید وجود دارد که این بدترین نوع کودتا در قیمت‌ها است.

متکی ابراز داشت: صدور مجوز و تاسیس کارخانه اصل تولید نیست، حمایت از تولید فرآیند و یک توسعه است.

وی بیان داشت: مردم ایران در 34 سال گذشته همواره در صحنه‌های سیاسی نقش‌آفرین بودند در حوادثی که چهار سال اخیر در فتنه 88 رخ داد و تحریم‌هایی که علیه ایران انجام شد، مجموعه این حوادث نوعی انتظار در جبهه خارج از ملت ایران را به وجود آورد که بتواند نتیجه‌ای را بر انتخابات سال 92 تحمیل کند.

متکی تصریح کرد: اما امام راحل نعمت استقلال را برای مردم به ارمغان آورد تا مردم خود تصمیم بگیرند، حق رهبری یعنی استقلال در کنار تکلیف ملی ادا می‌شود و این حماسه سیاسی در خرداد 92 رقم می‌خورد.

وی عنوان کرد: مسئولان اگر خود را موفق ببینند و وظایف مربوط به کشورداری و معیشت مردم را ساماندهی کنند، وحدت میان آنها و مردم به وجود می‌آید و این کاندیداها باید به سیاست‌ خارجی بیندیشند و با دنیا ارتباط داشته باشند و این امر یعنی دیپلماسی و حفظ موازین و اصول اقدام گفتمان با دنیا.

وی افزود: با فتوای مقام معظم رهبری که تولید سلاح هسته‌ای حرام است و همچنین بیان شفاف و محکم تعهداتمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس است باید با مذاکرات 1+5 به دنبال رفع بحث هسته‌ای باشیم.

انتهای پیام/80016/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول