اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

تولید 3 هزار تن ماهی در قزوین

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور بالا بردن فرهنگ مصرف آبزیان طی سال گذشته بیش از سه هزار تن انواع ماهی در این استان تولید شد.

تولید 3 هزار تن ماهی در قزوین

سیمین شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: این میزان ماهی در 156 واحد سردآبی و 75 واحد گرمابی تولید شده است.

به گفته وی همچنین طی این مدت 25 تن ماهی خاویاری در شش واحد تولید شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حفاظت از جمعیت آبزیان در منابع آب‌های طبیعی و آبزی‌پروری را ضروری دانست و ابراز داشت: با توجه به محدودیت در تأمین آب و همچنین نیاز به اقتصادی کردن تولید ماهی و بهره‌برداری بهینه از آب موجود در استخرها افزایش تولید در واحد سطح اهمیت بسزایی دارد.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در آب‌های داخلی راهی مناسب برای تولید پروتئین مرغوب، ایجاد اشتغال و درآمد در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

شکری بیان کرد: تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان قزوین موقعیت مناسبی را برای پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و سایر گونه‌ها فراهم کرده است.

به گفته این مسئول در سال گذشته استان قزوین در بخش ماهیان زینتی با تولید 17 میلیون و 300 هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی شامل گلدفیش، سوروم، آنجل، گوپی در 19 کارگاه پرورش ماهی توانست به مقام سوم در کشور دست یابد.

انتهای پیام/2667/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول