اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی:

پایگاه‌های امدادی هلال احمر خراسان شمالی بالاتر از استانداردهاست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی شمار پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر این استان را بالاتر از استانداردها عنوان کرد.

پایگاه‌های امدادی هلال احمر خراسان شمالی بالاتر از استانداردهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حامد سجادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان طول محورهای اصلی استان را در طول سال پوشش می‌دهد.

وی از راه‌اندازی چندین پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان در آینده نزدیک نیز خبر داد.

سجادی با اشاره به اقدامات هلال احمر خراسان شمالی در ایام نوروز گفت: برای طرح امداد و نجات جاده‌ای 22 پایگاه ثابت و موقت در سطح استان ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه 250 تیم عملیاتی امداد و نجات طی این مدت در عملیات‌ها حضور یافتند، شمار شرکت کنندگان در این طرح را 773 نفر عنوان کرد و گفت: 199 دستگاه آمبولانس نیز در این طرح به کارگیری شدند.

وی با بیان اینکه طی همین مدت دو مورد اطفای حریق در عملیات‌های هلال احمر انجام شد، افزود: پنج مورد عملیات رهاسازی مصدومان از خودروها نیز انجام شد.

سجادی میانگین زمان حضور عوامل امداد و نجات را در محل وقوع حوادث کمتر از 6 دقیقه برشمرد و اظهار کرد: میانگین مدت عملیات امداد و نجات نیز در طرح نوروزی 35 دقیقه بوده است.

* مراجعه یک سوم مسافران نوروزی خراسان شمالی به راهنمایان نوروزی

وی همچنین به اقدامات راهنمایان مسافران نوروزی در طول نوروز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار یک میلیون و 156 هزار مسافر به این پست‌ها مراجعه که یک سوم مسافران ورودی به استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این راستا 20 پست در سطح استان راه اندازی شده بود، تصریح کرد: در این پست‌ها علاوه بر ارائه راهنمایی به مسافران اقلام تبلیغاتی اعم از بروشور، نقشه نیز در اختیار مهمانان قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه خیمه‌های نماز نیز از سوی معاونت امور جوانان هلال احمر در پارک‌ها و بوستان‌ها و مناطق استقرار مسافران ایجاد شده بود،‌ گفت: بر همین مبنا 110 هزار مسافر از این خیمه‌ها برای اقامه نماز استفاده کردند.

سجادی برپایی ایستگاه‌های سلامت توسط هلال احمر در این ایام را هم برشمرد و افزود: 27 هزار و 864 مسافر از اکیپ‌های پزشکی از خدمات ارائه شده در این ایستگاه‌ها اعم از تست قند خون، دیابت، فشار خون بهره‌مند شدند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات هلال احمر در ایام نوروز را راه اندازی ایستگاه‌های دوستدار کودک دانست و گفت: این طرح مورد استقبال مسافران قرار گرفته و تأثیر بسزایی در افزایش ماندگاری مسافران داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح علاوه بر ارائه خدمات مختلف به مسافران نوروزی ایستگاه‌های نقاشی و مسابقات ورزشی با رویکرد بازی‌های بومی و محلی مثل طناب کشی برگزار شد.

وی شمار مراجعان نوروزی به فضاهای دوستدار کودک در استان را 20 هزار و 450 نفر اعلام کرد.

سجادی با اشاره به توزیع فرم‌های اهدای عضو از سوی هلال احمر در همین مدت گفت: 500 نفر از مسافران با تکمیل این فرم‌ها مراتب آمادگی خود را برای اهدای عضو اعلام کردند.

وی توزیع 20 هزار و 500 مورد اقلام امدادی مثل کیف‌های کمری،‌ جعبه‌های امدادی در طرح نوروزی خراسان شمالی را برشمرد و افزود: 70 هزار نقشه ایران نیز که توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه شده بود، در پست‌های راهنمایان نوروزی امور جوانان هلال احمر توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی توزیع 20 هزار نسخه نشریه سلام هلال را در بین مسافران از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/63002/غ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول