اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تریبون نماز جمعه فرصت اصلاح و آگاه‌سازی است

استاندار اردبیل گفت: تریبون نماز جمعه فرصتی شاخص برای اصلاح و آگاه‌سازی جامعه در رسیدن به نقطه کمال است.

تریبون نماز جمعه فرصت اصلاح و آگاه‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در اولین مراسم گرامیداشت ائمه جمعه متوفی استان اردبیل در مسجد میرزا علی‌اکبر این شهر اظهار داشت: همین که مسایل سیاسی روز به صورت هفتگی از تریبون نماز جمعه و از زبان خطیب بازگو می‌شود در حقیقت نوعی آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه است که سبب می‌شود بیش از هر زمان دیگر این جایگاه با فضیلت به نقطه خشم و کینه‌توزی دشمن تبدیل شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای با فضیلت محراب و همچنین ائمه جمعه متوفی که سال‌ها در این سنگر زحمت کشیده و زمینه آگاه‌سازی جامعه را فراهم کردند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه از آن جهت مورد کینه‌توزی دشمنان است که در آن خطیب می‌تواند پرده از ماهیت پلید استکبار و برنامه‌های خباثت‌بار آنها باز کند تا زمینه‌ای فراهم شود که مردم بیشتر با ماهیت چنین نظام‌های دیکتاتور آشنا شوند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت به بهترین شکل و در جهت روشنگری و انتقال پیام انقلاب اسلامی استفاده شود هم در بعد سیاسی و هم معنوی می‌تواند به کانون تحول و شایسته‌ترین فرصت در ایجاد بستر همدلی و هماهنگی تبدیل شود.

این مسئول، تریبون نماز جمعه را ظرفیتی شایسته و فرصتی مطلوب در بازگو کردن مسایل و مشکلات مردم و انتقال پیام حقیقی انقلاب اسلامی به تمام آزادیخواهان و ملت‌های تشنه معارف اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه ائمه جمعه باید از بهترین شیوه‌ها در گرایش جوانان و نوجوانان استفاده کنند تا یک فرصت استثنایی تربیتی نیز در این سنگر فراهم آید.

وی، یاد و خاطره ائمه جمعه متوفی استان به ویژه آیت‌الله مروج و جعفری را گرامی داشت و یادآور شد: این شخصیت‌ها همیشه و در طول تاریخ نام و یادشان به نیکی برده می‌شود، چراکه با کمترین امکانات اما اوج همت و دلدادگی توانستند سرمایه‌های کشور ما و نسل آینده را به سمت تعالی واقعی سوق دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران در ارتقای شاخص‌های معنوی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به همت حضور اقشار مختلف مردم جهادگونه در مسیر عزت و شرف واقعی حرکت می‌کند، متذکر شد: علما در این مسیر بهترین و زیباترین تأثیرگذاری روحی، روانی و معنوی را داشتند و سبب شدند، توطئه‌های دشمنان در همان نطفه و بدو شکل‌گیری خنثی شود.

نیکزاد در پایان از عالمان وارسته و شخصیت‌های شهیر این استان به عنوان سرمایه‌های اصلی و نقطه اتکا یاد کرد و گفت: آنچه که در طول تاریخ سبب شده تا ملت ایران در صحنه با بصیرت و روشندلی حاضر شوند، راهنمایی‌های این علما است که بیش از هر زمان دیگر زمینه تحولی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول