اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره علمی جابربن حیان خبر داد

شرکت 3 هزار دانش‌آموز زنجانی در جشنواره جابربن حیان

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره علمی جابربن حیان گفت: 3 هزار دانش آموز زنجانی در جشنواره جابربن حیان شرکت دارند.

شرکت 3 هزار دانش‌آموز زنجانی در جشنواره جابربن حیان

عبدالمجید سربی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره علمی جابربن حیان از سال گذشته در مدارس استان زنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح فقط  دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 150 اثر به مرحله استانی جشنواره علمی جابربن حیان راه یافته است، خاطر نشان کرد: آثار برگزیده از بین 150 اثر وارد مرحله کشوری می‌شود.

دبیر جشنواره علمی جابربن حیان با اشاره به اینکه تعداد آثاری که از دانش‌آموزان استان زنجان به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان ارسال می‌شود، بستگی به میزان سهمیه استان دارد، اضافه کرد: درگیر کردن دانش‌آموزان با فضاهای علمی و آموزش مراحل تحقیق و پژوهش به دانش‌آموزان و معلمان مقطع ابتدایی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آشنایی دانش‌آموزان با روند مقابله با مسائل یادگیری و نتیجه‌گیری علمی از مسائل از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علمی جابربن حیان است، ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان، گردآوری اطلاعات، مراجعه به منابع مختلف، آموزش مهارت‌های نتیجه‌گیری و مهارت‌های صحبت کردن به دانش‌آموزان و حضور در کارهای مشارکتی از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

سربی با تاکید بر اینکه جشنواره جابربن حیان در چند مرحله گزینشی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از پایان نمایشگاه علمی جابربن حیان، آثار دانش‌آموزان برگزیده به منظور افزایش یادگیری دانش‌آموزان در مدارس مختلف و در کلاس های درس ارائه می‌شود.

دبیر جشنواره علمی جابربن حیان همچنین به حضور دانش‌آموزان مناطق محروم استان زنجان در جشنواره علمی جابربن حیان اشاره و اظهار کرد: بر اساس کیفیتی که آثار دانش‌آموزان مناطق محروم داشته است، تعداد زیادی از این آثار در نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی در پایان گفت: حضور دانش‌آموزان مناطق محروم در جشنواره جابربن حیان بر اساس سهمیه تعیین شده صورت گرفته است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول