اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌سرای رضی تویسرکان خبر داد

راهیابی 22 پروژه علمی به جشنواره جابربن‌حیان

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌سرای رضی تویسرکان گفت: از 94 طرح پژوهشی و علمی 22 پروژه علمی دانش‌آموزان ابتدایی تویسرکان به مرحله استانی سومین جشنواره جابربن‌حیان راه یافت.

راهیابی 22 پروژه علمی به جشنواره جابربن‌حیان

محمد توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه جشنواره جابربن‌حیان بسترساز رشد و خلق طرح‌های بسیار ناب برای کودک و نوجوان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره آغازی بر تحریک حس کنجکاوی و پیگیری چرایی هر رویداد در ذهن دانش‌آموز از سن پایه است.

وی با بیان اینکه گام نخست و کاربردی این مهم در پژوهش‌سرا شناخت الفبای پژوهش توسط دانش‌آموز مقطع ابتدایی است، تصریح کرد: با شناخت مسیر‏، هدف برای دانش‌آموز به عنوان یک محقق تعریف و در مقاطع تحصیلی بالاتر نیروی خلاق در این نسل توانمند خواهد بود چراکه ذهن این فرد همیشه با طرح مسئله به دنبال راه حل و دلیل است.

مدیر پژوهش‌سرای رضی شهرستان تویسرکان، با بیان اینکه اراده خواستن و توانستن دانش‌آموز ابتدایی با حضور در چنین برنامه‌ای برای یافتن پاسخ سئوالات خود در خصوص هر موضوعی محکم و توانا می‌شود، گفت: تلاش در درک چرایی رخ دادن یک رویداد کمک می‌کند که نسل آینده با هدف‌گذاری درست در مسیر مشخص حرکت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سومین جشنواره جابربن‌حیان در سال جاری با دریافت 400 طرح از آموزشگاه‌های شهرستان کار خود را آغاز کرد، افزود: با داروی کارشناسان در حوزه پروژه‌های معرفی شده 94 طرح به مرحله شهرستانی راه یافتند.

توکلی با اشاره به اینکه داوری پروژه‌های دختران و پسران به تفکیک در مدت زمان دو روز انجام شد، ابراز داشت: طرح‌های منتخب در بخش‌های جمع‌آوری، تحقیق، نمایش، آزمایش و طراحی و ساخت در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های منتخب در سطح شهرستانی روز هشت اسفند ماه در نمایشگاه استانی غرفه‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: روز 9 اسفندماه سال جاری نمایشگاه استانی جشنواره جابر بن حیان در همدان افتتاح خواهد شد.

مدیر پژوهش‌سرای رضی شهرستان تویسرکان افزود: در بازه زمانی سه روز 10 تا 12 اسفند دانش‌آموزان طرح‌های علمی خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 94 پروژه منتخب در سطح شهرستان 22 پروژه به مرحله استانی جشنواره راه یافتند، خاطرنشان کرد: از تویسرکان پنج پژوهش علمی از بخش طراحی و ساخت، پنج طرح آزمایش، سه طرح جمع‌آوری، سه طرح ساخت مدل، تحقیق سه طرح و سه طرح نمایش در مرحله استانی وارد در نمایشگاه همدان به نمایش گذاشته می‌شوند.

توکلی افزود: نمایشگاه طرح‌های علمی پژوهشی سومین جشنواره جابر بن حیان در پژوهش‌سرای رضی تویسرکان تا روز ششم اسفند سال جاری برای بازدید عموم مردم دایر است.

وی با اشاره به اینکه از نگاه داوران تمام طرح‌های نمایشگاه جابر بن حیان تویسرکان برتر و قابل تقدیر هستند، تأکید کرد: همه کودکان و نوجوانانی که تلاش کردند برای شکل دادن به ایده و خلق یک اثر در نمایشگاه‌های این‌گونه، نخبگان علمی و پژوهشگران پوینده با اندیشه متعالی آینده این کشور هستند.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول