اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر برگزاری جشنواره جابربن‌‌‌حیان در فردوس خبر داد

راهیابی 181 طرح به جشنواره جابربن‌حیان در فردوس

خبرگزاری فارس: دبیر برگزاری جشنواره جابربن‌‌‌حیان در شهرستان فردوس گفت: تعداد 181 طرح به مرحله منطقه‌ای این جشنواره در شهرستان فردوس راه یافته است.

راهیابی 181 طرح به جشنواره جابربن‌حیان در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، غلامحسین حداد عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه این جشنواره در شهرستان فردوس اظهار داشت: جشنواره جابربن‌‌حیان برای دومین سال متوالی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را پرورش روحیه خلاقیت و تحقیق و پژوهش در دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها دانش‌آموزان خلاق و مبتکر که دارای استعدادهای علمی هستند، شناسایی می‌شوند.

حداد تصریح کرد: در این جشنواره تعداد 10 مدرسه ابتدایی شرکت کرده‌اند که در مجموع تعداد 253 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر اجرایی جشنواره جابربن‌‌حیان در فردوس یادآور شد: از آثار ارسالی تعداد 80 اثر در بخش جمع‌آوری، 86 اثر در بخش نمایش، تحقیق و مدل و 87 اثر نیز در بخش آزمایش ارائه شده است.

وی گفت: پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد 181 اثر به مرحله منطقه‌ای جشنواره جابربن‌حیان راه یافت.

حداد افزود: در سال گذشته تعداد چهار اثر از استان خراسان جنوبی به مرحله کشوری جشنواره جابربن‌حیان راه یافت که تعداد دو اثر مربوط به شهرستان فردوس بود.

دبیر برگزاری جشنواره جابربن‌حیان در فردوس تصریح کرد: این نمایشگاه تا 15 اسفند ماه در محل پژوهش سرای علامه فاضل تونی شهرستان فردوس برپاست که علاقه‌مندان و دانش‌آموزان می‌توانند از آن بازدید کنند.

در این نمایشگاه آثار مختلفی نظیر ماکت‌هایی درباره پوشش بدن جانوران، محل زندگی حیوانات در مناطق مختلف، دستگاه گردش خون، زندگی مورچه‌ها و آبیاری قطره‌ای در کشاورزی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول