اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در مقطع دبستان

جشنواره علمی جابربن حیان در مدارس قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش، پرورش قدرت تفکر و حل مسئله در دانش‌آموزان دوره ابتدایی، جشنواره علمی جابربن حیان در مدارس قم اجرا می‌شود.

جشنواره علمی جابربن حیان در مدارس قم اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قم عباس نصرتی اظهار کرد: شیوه‌نامه پروژه علمی دانش‌آموزان با عنوان جشنواره جابر بن حیان با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش، پرورش قدرت تفکر و حل مسئله و همچنین تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل در دانش‌آموزان دوره ابتدایی به تمام مناطق و نواحی استان ارسال شده است.
وی افزود: نمودارها و مدل‌های نمایشی از جمله موضوعات مهم و قابل توجه در جشنواره یاد شده است که باید در قالب چارت تصویری در ابعاد 120 × 90 سانتی‌متر ارایه شده و نیز برگرفته از کتب علوم تجربی حوزه ابتدایی باشد‌.
کارشناس گروه تکنولوژی و گرو‌ههای آموزشی دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: تهیه مدل‌های نمایشی مانند دانه و معرف اجزای آن، حرکت مواد درون ساقه کرفس، جمع‌آوری نمونه‌ها همراه با طبقه‌بندی مربوط به آن مانند برگ‌ها، گیاهان، سنگ‌ها، تحقیق مانند گیاهان دارویی ایران و محل رویش آنها و آزمایش مانند آیا نورهای رنگی مختلف به یک اندازه در رشد گیاهان مؤثر هستند از جمله موضوعات قابل توجه در جشنواره است.
تمهیدات مقدمات اجرای طرح از مهر ماه سال جاری شروع و طی سال تحصیلی در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری اجرا می‌شود.
همچنین همایش تقدیر از دانش‌آموزان و معلمان راهنمایی پروژه پس از اعلام نظر کمیته داوران در فروردین ماه 91 برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول