اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 600 اثر از دانش‌آموزان ابتدایی

جشنواره استانی «جابربن حیان» در شیراز کلید خورد

خبرگزاری فارس: جشنواره استانی دانش‌آموزی «جابربن حیان» در شیراز با شرکت 600 اثر برگزیده، آغاز به کار کرد.

جشنواره استانی «جابربن حیان» در شیراز کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این جشنواره دومین جشنواره استانی «جابربن حیان» است که با شرکت دانش‌آموزان ابتدایی 38 منطقه و آموزش و پرورش شهرستان‌های استان فارس بعد از ظهر امروز در دبیرستان دخترانه شهید دستغیب شیراز برگزار شده است.

در این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در سخنانی اظهار داشت: توجه به مقطع ابتدایی به عنوان شالوده نظام آموزشی از موضوع‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صدرالله جعفری بیان داشت: نمایشگاه آثار دانش‌آموزان ابتدایی در واقع دستاوردی است که دانش‌آموزان فکر خود را به عرصه عمل رسانده‌اند.

جعفری با بیان اینکه اساس پژوهشگری در دیگر مراحل تحصیلی به ویژه دانشگاه‌ها در مرحله ابتدایی گذاشته می‌شود، تصریح کرد: اگر به موضوع پژوهش در مقطع ابتدایی توجه کنیم مشکلات ما در مراحل بعدی بسیار کمتر می‌شود.

جعفری بیان کرد: دستاوردهای امروز جابران کوچک ما صریح‌ترین پیام دشمن‌شکنی را در خود دارد و اگر می‌خواهید دانشمندان ما را به شهادت برسانید، دانشمندان فراوانی در صف قرار دارند.

در ادامه معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در سخنانی بیان کرد: با آغاز برگزاری جشنواره جابر بن حیان شاهد شکوفایی استعدادهایی هستیم که امانت در دست ما هستند.

عصمت انجوی افزود: این طرح برای نخستین بار از سال قبل در استان فارس آغاز شده است که در آن 8 هزار طرح از مدارس سراسر فارس در این جشنواره شرکت کردند.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال جابربن حیان  12 هزار طرح از 600 مدرسه در سطح این استان در این جشنواره شرکت کردند که با داوری‌های انجام شده 600 طرح در مرحله استانی برگزیده شدند و در این نمایشگاه حضور یافتند.

به گزارش فارس، این نمایشگاه تا 25 اسفند ماه جاری در دبیرستان دخترانه شهید دستغیب پذیرای عموم علاقمندان است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول