اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مازندران:

ارزش‌های اسلامی در قالب هنر به جوانان ارائه شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران خواستار ارائه ارزش‌های اسلامی در قالب هنر به نسل جوان شد.

ارزش‌های اسلامی در قالب هنر به جوانان ارائه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، به همت سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران بعدازظهر امروز گردهمایی سراسری هنرمندان بسیجی مازندران به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان در ساری برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه کربلای مازندران نقش هنر را در عرضه واقعیت‌های جامعه به مردم ارزشمند عنوان کرد و گفت: یک حقیقت به مردم با زبان ساده مشکل است و در این میان نقش هنر با ارزش است چون می‌توان واقعیت‌ها را در قالب هنر به مردم عرضه کرد تا برای آنان قابل درک باشد.

حجت‌الاسلام مختار نظری افزود: در قرآن کریم نیز که کتاب ارزشمند ما مسلمانان است حقایق زندگی بشر در قالب تمثیل بیان شده تا برای مردم قابل فهم باشد.

وی با اشاره به نقش ارزشمند شهید آوینی در بیان حقایق جنگ گفت: مقام معظم رهبری از این شهید با عنوان سید اهل قلم نام برده‌اند و این نشان‌دهنده این است که  نقش هنرمندان در ارتقای درک و تدبیر مردم بسیار مهم است چون اگر هنر به طریق صحیح به مردم عرضه شود نقش با اهمیتی در زندگی مردم جامعه خواهد داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه کربلای استان مازندران بیان مسایل تاریخی را در قالب هنر با ارزش دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای موفق است که هنرمندان آن فرهنگ اصیل مردم را در قالب هنر به مردم عرضه کنند تا برای آنان قابل درک باشد.

نظری با بیان اینکه امروز فرهنگ بیگانه در قالب هنر به جوانان عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: ما نیز برای حفظ و حراست از مبانی و ارزش‌های اسلامی باید از زبان هنر استفاده کنیم تا هم برای جوانان قابل فهم باشد و هم مورد استقبال آنان قرار گیرد.

سید قاسم هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه کربلای مازندران نیز در این مراسم از هنر اسلامی به عنوان ارزنده‌‌ترین هنر دنیا یاد کرد و افزود: هنر ایرانی زمانی ارزش یافت که با هنر اسلامی در آمیخت و اگر در همه هنرهای دنیا جستجو کنیم هرگز نخواهیم توانست هنری مانند هنر اسلامی را که ارزنده‌ترین هنر دنیاست بیابیم.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم بیان داشت: سراسر آیات قرآن کریم پر از اسرار هنرنمایی و آفرینش خداوند متعال است و اگر بتوانیم راز حقایق قرآن را باید در قالب هنر به نمایش بگذاریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه کربلای استان مازندران با بیان اینکه هنر اسلامی در عرصه‌های مختلف کاربرد دارد، گفت: دفاع مقدس، گنجینه‌ای است که حفظ و حراست از این گنج که در حقیقت هنر ایثار شهدا است بر عهده بسیجیان هنرمند گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: با نگاهی به آداب و رفتار شهدا در می‌یابیم که آنان نیز مانند ما انسان‌های عادی بودند که توانستند هنرهای الهی را در وجود خود تجلی کنند.

قاسمی با بیان اینکه فیلم آرگو از لحاظ محتوا بی‌ارزش است و تنها به خاطر توهین به ارزش‌های اسلام، جایزه اسکار را دریافت کرد، گفت: مسلمانان نیز باید مبانی و ارزش‌های دینی را در قالب هنر به مردم دنیا بشناسانند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون معرفی دین اسلام به مردم دنیا افزود: نیاز است تا اسلام به صورت  سبک هنری در قالب شعر، کاریکاتور، صنایع دستی به نمایش در آید و به مردم دنیا عرضه شود تا بتوانیم از جوانانمان در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان حراست کنیم.

انتهای‌ پیام/2296/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول