اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان:

25 طرح و برنامه در حوزه بانوان هدفگذاری شده است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: 25 طرح و برنامه با هدف تحکیم نهاد خانواده و پیشبرد امور زنان مبتنی بر ارزش‌های اسلامی با محوریت شعار سال برای اجرا در حوزه بانوان هدفگذاری شده است.

25 طرح و برنامه در حوزه بانوان هدفگذاری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: علاوه بر این به مناسبت هفته زن در اردیبهشت امسال همایش تجلیل از زنان برگزیده در حوزه‌های مختلف نیز با حضور استاندار محترم استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سطح ملی نیز برنامه تجلیل از زنان برگزیده کشور برگزار می‌شود که نفرات برگزیده از سوی استان اعلام خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع بیش از 200 برنامه در حوزه امور بانوان استان در ادارات و نهادها و همچنین حوزه ستادی برگزار شد، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه‌ها تأثیر بسزایی در ارتقای شاخص‌های مختلف حوزه بانوان استان داشته است.

صیادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزییات 25 طرح و برنامه خاطرنشان کرد: از این مجموع 20 مورد برنامه با زیرشاخه‌های متعدد هستند و پنج مورد نیز به طرح‌ها اختصاص دارد که در گام نخست در حوزه ادارات و نهادها برگزار و درصدد هستیم سطح اجرا را به حوزه عمومی نیز تسری دهیم.

وی اهداف کلان برنامه‌های سال‌جاری را ارتقاء سطح مدیریت امور زنان و خانواده استان، تقویت ارزش‌های اسلامی زنان در جامعه و ارتقای آگاهی و مشارکت آنان در صحنه اجتماع و کاهش آسیب‌های خانواده و ارتقای سلامت آن برشمرد و اظهار داشت: تقویت همگرایی و هماهنگی در اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌ها، کارآمدسازی دفاتر امور زنان و خانواده، هم اندیشی به منظور ارتقای کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها، ارتقای سطح کمی و کیفی امور پژوهشی، ارتقا و پیشبرد برنامه‌ها از طریق سفرهای استانی هیئت دولت و تبلیغ و اطلاع‌رسانی به عنوان بخشی از 20 برنامه سال‌جاری هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه ساماندهی وضعیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در‌ حوزه زنان و خانواده به ویژه کانون‌های فرهنگی اجتماعی زنان، برپایی دوره‌های آموزشی در راستای تقویت باورهای دینی زنان، انجام فعالیت‌های اقتصادی متناسب با نقش‌ها و مسئولیت‌های زنان و خانواده، بزرگداشت مناسبت‌ها، تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، توانمندسازی زنان، تبادل فرهنگی با کشورهای همجوار و ارتقای سطح آموزش آیین زندگی متعالی (مهارت‌های زندگی) بخش دیگری از برنامه سال‌جاری را تشکیل می دهند که برای اجرا هدفگذاری و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان همچنین تقویت مشاوره خانوادگی، ارتقای سطح فرهنگی کودک و نوجوان، برنامه ازدواج آسان و پایدار و رسیدگی به امور فرهنگی خانواده‌های معتادین بهبود یافته را در شمار دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان داشت: در کنار این برنامه‌ها پنج طرح ملی شامل طرح  مطهره، رحمت، مطلع مهر، گل یاس و طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را در دستور کار داریم که برخی از آنان در سنوات گذشته اجرایی و همچنان استمرار دارد.

وی تشکیل کمیته سیاسی در حوزه زنان را برای تبیین شعار حماسه سیاسی به عنوان یکی از اقدامات مهم حوزه بانوان استان اعلام کرد که به منظور خلق حماسه از جمله مشارکت حماسی در انتخابات پیش رو تشکیل شده است.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول