اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز شد

رئیس ستاد انتخابات شهرستان پاکدشت از آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان پاکدشت خبر داد.

ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، عین‌الله تاجیک گفت: طبق جدول زمان‌بندی انتخابات، ثبت‌نام کاندیداهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در شهرستان پاکدشت آغاز شد.

معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار شهرستان پاکدشت افزود: ثبت‌نام از کاندیداها به مدت هفت روز تا اول اردیبهشت ادامه دارد و کاندیداهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا می‌توانند پس از پیش ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به ستاد ‌انتخابات شهرستان پاکدشت ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: واجدان شرایط قانونی می‌توانند همه روزه در وقت اداری با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه عکس دار، چهار  قطعه عکس جدید 4×3 و دو نسخه تصویر کلیه صفحه‌های شناسنامه و کارت ملی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی، اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر و ارائه گواهی قبول استعفا برای اشخاصی که مشمول ماده 28 قانون انتخابات می‌باشند، به فرمانداری شهرستان پاکدشت مراجعه کنند.

تاجیک یادآور شد: داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت، داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت (برابر قانون اشخاص جانباز، آزاده یا فرزند شهید از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌باشند) الزامی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند، اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند. تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد. 

معاون سیاسی ـ انتظامی شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: ستاد انتخابات شهرستان برای برگزاری یک انتخابات پرشور و بی‌نظیر آماده است و مسئولان امر برگزاری انتخابات، نهایت تلاش و کوشش خود را در این زمینه به کار خواهند.

انتهای پیام/2462/ط

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول