اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فولادگر در گفت‌و‌گو با ‌فارس:

اصولگرایان لیست واحد برای انتخابات شوراها ارائه دهند

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی با اشاره به افزایش اعضای شورای شهر اصفهان به 21 نفر گفت: با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان و گروه‌های حامی دولت نیز در انتخابات شوراها فعال هستند، اصولگرایان باید یک لیست واحد در انتخابات ارائه دهند.

اصولگرایان لیست واحد برای انتخابات شوراها ارائه دهند

حمیدرضا فولادگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره اصلاحات قانون شوراها اظهار کرد: مطابق این اصلاحات عضویت در یک دوره شوراها نیازمند مدرک تحصیلی نیست.

وی با بیان اینکه کاهش اعضای شورا به تعداد قبلی نیز با وجود دفاع برخی نمایندگان رای نیاورده است، اضافه کرد: عقیده ما این بود که با افزایش تعداد اعضای شورا علاوه بر اینکه هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند، دسته‌بندی‌های گروهی بیشتر شده و تصمیم‌گیری درباره مسایل شهر نیز سخت‌تر می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخلاف این موضوع موافقان افزایش اعضای معتقد بودند که با تعداد بیشتر اعضای شورا جلوی تصمیم گیری‌های باندی گرفته می‌شود و این مسئله نیز با مشارکت بیشتر مردمی قابل رفع است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل کاهش تعداد اعضای شورا به تعداد گذشته رای نیاورد و تعداد اعضای شورای شهر در سال جدید در اصفهان 21 نفر و در تهران 31 نفر باقی ماند.

فولادگر با بیان اینکه اکنون تعداد اعضای شورا شهر و روستا در سراسر 108  هزار نفر است که مطابق قانون جدید حدود هفت تا هشت هزار نفر به آنها اضافه می‌شود،گفت: طبیعی است که جو شوراها در شهرهای بزرگ حالت سیاسی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: به هر حال در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید سعی شود که از افراد معتمد مردم، متخصص و کاردان استفاده کنیم.

فولادگر تاکید کرد: مسایل بحرانی شهر شامل عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، هنری، فرهنگی، میراث فرهنگی و ورزشی است بنابراین باید سعی کنیم ترکیب 21 نفره اصفهان جامع‌تر باشد و تمام تخصص‌های مدیریت جامع شهری را در بر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رقابت سالم و مفید در انتخابات سبب بالا رفتن مشارکت مردمی می‌شود، گفت: اصلاح‌طلبان و گروه‌های حامی دولت نیز در انتخابات شوراها فعال هستند پیشنهاد می‌کنم اصولگرایان یک لیست در انتخابات داشته باشند.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: افزایش تعداد افراد شورا از 11 نفر به 21 نفر به خودی خود نشانه تحول است چرا که شاهد 10 چهره جدید در شورای شهر هستیم که البته امیدواریم این تحولات سازنده و منصفانه باشد و ضمن استفاده از تجربیات دوره‌های قبل از اشتباهات پیشین نیز اجتناب شود.

انتهای پیام/63008/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول