اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقات شهرستانی فنی و حرفه‌ای در قزوین

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین رقابت‌های شهرستانی فنی و حرفه‌ای اواخر اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات شهرستانی فنی و حرفه‌ای در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمحمد حسینی امروز در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی قزوین اظهار داشت: پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه فعال و برای ثبت نام علاقه‌مندان باز است و تمام افراد زیر 22 سال می‌توانند در هر یک از 27 رشته اعلام شده ثبت نام کنند.

حسینی با بیان اینکه افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره در این رقابت‌ها شوند، به مرحله استانی راه می‌یابند، افزود: در مسابقات استانی نیز آن دسته از شرکت‌کنندگان که بالاترین نمره را به خود اختصاص دهند، به مسابقات ملی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت به صورت سالانه، ادامه داد: برترین‌های این دوره‌ها نیز به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شوند و بهترین‌های مسابقات ملی و جهانی از امتیازات ویژه‌ای همچون عضویت در سازمان ملی نخبگان و بهره‌مندی از مزایای قشر نخبه برخوردار می‌شوند.

حسینی بیان کرد: همچنین افراد حائز رتبه به عنوان کارشناس و مربی در شرکت‌های داخلی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور جذب و مشغول فعالیت می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه چهل و دومین دوره رقابت‌های جهانی مهارت در تیر ماه سال جاری در کشور آلمان برگزار می‌شود، یادآور شد: در این مسابقات که بیش از 65 کشور توسعه‌ یافته و در حال توسعه در آن شرکت می‌کنند، کشور ایران نیز برای نهمین سال حضور می‌یابد.

حسینی، انتشار دانش انتقال مهارت از طریق شبکه گسترده جهانی و بسترسازی برای تبادل مهارت، دانش و فرهنگ شرکت‌کنندگان را از اهداف و مزایای شرکت در این رقابت‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران نیز با عضویت در سازمان جهانی مهارت در سال 1354 در سه دوره از این مسابقات حضور یافت و پس از ایجاد یک وقفه در سال 1379 با هدف حضور در جایگاه‌های جهانی در حوزه مهارت، کسب تجربه‌های جهانی، آشنایی با آخرین شیوه‌های داوری و استانداردهای جهانی مهارت، تعمیم تجربه‌های کسب شده در این رقابت‌ها به بخش‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش دوباره به عضویت آن درآمد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین تصریح کرد: ایران در شش دوره حضور در مسابقات جهانی توانسته است با وجود افزایش تعداد کشورهای شرکت‌کننده رتبه خود را تا حد قابل توجهی ارتقا بخشد؛ به طوری که در سال 2011 رتبه ششم را از میان 51 کشور به خود اختصاص داد.

حسینی اذعان کرد: این موفقیت‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که علی‌رغم قوانین موجود مبنی بر لزوم ارائه تجهیزات مورد نیاز شرکت‌کنندگان از سوی سازمان، تحریم‌های سنگین تجهیزاتی و رشته‌ای به تیم‌های ایرانی اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: بنا به اعلام 10 روز پیش این سازمان علاوه بر پنج رشته‌ای که به علت تحریم در مسابقات سال 2011 ایران از حضور در رقابت‌های آن باز ماند، در رقابت‌های تیر ماه امسال دو رشته جدید به لیست رشته‌های تحریمی ایران اضافه شده است.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول