اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

ایجاد کرسی زبان فارسی و چینی در دانشگاه‌های هرمزگان و گوانگ‌دونگ / توافق با چینی‌ها برای ساخت شناور

استاندار هرمزگان از توسعه روابط دانشگاهی بین هرمزگان و گوانگ دونگ و همچنین بهره‌گیری از تجربیات طرف چینی در صنعت کشتی‌سازی خبر داد.

ایجاد کرسی زبان فارسی و چینی در دانشگاه‌های هرمزگان و گوانگ‌دونگ / توافق با چینی‌ها برای ساخت شناور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر عباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی پس از بازگشت از سفر چهار روزه به استان گوانگ دونگ کشور چین، اهداف و دستاوردهای این سفر را تشریح کرد و اظهار داشت: در اواخر سال گذشته سفیر چین بازدیدی از استان هرمزگان داشت که در ادامه این بازدید استاندار گوانگ دونگ دعوتنامه‌ای برای استانداری هرمزگان ارسال کرد و از هیئتی برای بازدید به منظور توسعه روابط دو استان در حوزه‌های مختلف دعوت به عمل آورد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه استان گوانگ دونگ با جمعیت 110 میلیون نفری از استان‌های مهم کشور چین محسوب می‌شود، ابراز داشت: این استان از قابلیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب برخوردار است که مشترکات فراوان دو استان به ویژه در حوزه دریایی و بندری می‌تواند زمینه ساز ارتباط خوب میان دو استان شود.

عزیزی با اشاره به اینکه در این سفر نشست‌های مختلفی برای توسعه روابط دو استان برگزار شد، اضافه کرد: در این سفر به دنبال ایجاد تعاملی مناسب میان بخش خصوصی استان از جمله ظرفیت‌های اتاق بازرگانی و تجار با بازرگانان استان گوانگ دونگ و شهر گوانجو بودیم که نتایج خوبی حاصل شد.

وی تصریح کرد: در این راستا نشست‌های متعددی بین اتاق بازرگانی هرمزگان و بخش خصوصی شهر گوانجو برگزار شد که طی آن قابلیت‌های تجاری و بازرگانی استان معرفی شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به نشست مشترک میان اتاق بازرگانی با تجار ایرانی مستقر در استان گوانگ دونگ بیان کرد: در راستای برطرف ساختن مشکلات بازرگانان ایرانی و هرمزگانی در استان گوانگ دونگ مذاکرات خوبی با کنسولگری سفارت ایران صورت گرفت و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این مشکلات به حداقل برسد و شاهد ارتباطات بیشتری بین بازرگانان هرمزگانی و بازرگانان ایرانی ساکن آن استان باشیم.

 

 

*توسعه روابط دانشگاهی هرمزگان و گوانگ دونگ

وی در ادامه با اشاره به توسعه روابط دانشگاهی هرمزگان و گوانگ دونگ خاطر نشان کرد: در این سفر رایزنی‌های گسترده‌ای برای توسعه روابط علمی و دانشگاهی میان دو استان انجام شد و توافقات خوبی میان دانشگاه‌ هرمزگان و دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های استان گوانجو صورت گرفت.

عزیزی گفت: ایجاد کرسی‌های زبان فارسی و چینی در دانشگاه‌های دو استان و استفاده از ظرفیت کتابخانه دو میلیون جلدی دانشگاه استان گوانجو که شامل کتاب‌هایی از ملیت‌ها و زبان‌های گوناگون جهان است از جمله این توافقات بود.

*معرفی ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان

استاندار هرمزگان با بیان اینکه گردشگری یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان برای توسعه است، تصریح کرد: در این سفر ظرفیت گردشگری نیز محور گفت‌و‌گوهای بسیاری برای توسعه روابط اقتصادی دو استان بود.

وی افزود: در این راستا با پیگیری کار گروه گردشگری استان، نشستی با سازمان توریسم گوانگ‌دونگ برگزار شد که طی آن قابلیت‌های گردشگری دو استان به طرفین معرفی و تصمیمات مهمی برای توسعه روابط اتخاذ شد.

عزیزی ادامه داد: استان گوانگ‌دونگ تجربیات ارزشمندی در بخش حمل و نقل، راهسازی و عمران شهری دارد که برای استفاده از ظرفیت‌های دو استان در این حوزه‌ها نیز گفت‌وگو‌های متعددی انجام شد.

 

*انعقاد تفاهم‌نامه با استاندار گوانگ‌دونگ

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان کرد: یکی از دستاوردهای مهم این سفر انعقاد تفاهم‌نامه توسعه روابط دو استان با استاندار گوانگ‌دونگ بود.

وی ابراز داشت: در این راستا ضمن بررسی ظرفیت‌های مشترک دو استان برای توسعه روابط مقرر شد در آینده نزدیک استاندار گوانگ دونگ بازدیدی از استان هرمزگان داشته باشد.

عزیزی با بیان اینکه در این سفر تمام تلاش ما بر معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان هرمزگان متمرکز شد، یادآور شد: امیدوارم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان گوانگ دونگ در بخش‌های تجاری، آموزشی، حمل و نقل، توریسم و گردشگری، بازرگانی و سایر بخش‌ها برای توسعه اقتصادی استان در آینده‌ای نزدیک استفاده شود.

*بهره‌گیری از تجربیات طرف چینی در صنعت کشتی‌سازی

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید خود از بندر ین تین در شهر شن جن و کارخانه کشتی سازی شهر جوهای گفت: در این سفر بازدیدی از یکی از شرکت‌های بزرگ کشتی سازی داشتیم که در این راستا برای ساخت چند شناور توسط طرف چینی توافق کردیم.

وی در پایان متذکر شد: هدف ما در این سفر معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان به خارج از مرزهای جغرافیایی و بهره‌گیری از فرصت‌های فرامرزی برای توسعه پایدار هرمزگان بود.

گفتنی است استاندار هرمزگان در رأس هیئتی متشکل از مسئولان بخش‌های مختلف استان هرمزگان و همچنین تنی چند از اعضای اتاق بازرگانی استان بنا به دعوت رسمی استاندار گوانگ دونگ چین، به این استان سفر و طی این سفر ضمن ملاقات با استاندار گوانگ دونگ از شهرهای گوانجو، شن جن و جوهای نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/2310/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول