اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کارگروه زبان انگلیسی استان اصفهان مطرح کرد

لزوم تغییر شیوه‌های منسوخ آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش کشور

خبرگزاری فارس: عضو کارگروه زبان انگلیسی استان اصفهان گفت: 14 سال است کتب آموزشی زبان دبیرستان تغییر نکرده و اکنون لزوم تغییر شیوه‌های منسوخ و ناکارآمد آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش کشورمان بیش از گذشته محسوس است.

لزوم تغییر شیوه‌های منسوخ آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش کشور

علی شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به دلیل ناکارآمدی سیستم آموزشی زبان انگلیسی در مدارس بسیاری از معلمان و کارگروه زبان انگلیسی استان اصفهان اعتراض‌ها و پیشنهادهای خود را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده بودند و قرار بود در سال جدید بسته‌های آموزشی جدیدی در این زمینه ارائه شود.

وی افزود: امسال این بسته برای سال هفتم ارائه شد، اما هنوز به دست ما نرسیده تا به بررسی کامل آن بپردازیم و قرار است پس از عید نوروز به کارگروه زبان انگلیسی اصفهان ارائه شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه لازم است مشکلات سیستم آموزشی زبان انگلیسی در کشور ما هر چه زودتر رفع شود، تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان در درک متون تخصصی رشته‌شان مشکل دارند که این مسئله را بیش از توانایی آنها باید ناشی از پایه ضعیف زبان دانشجویان به دلیل شیوه غلط آموزش زبان در کشورمان بدانیم.

وی افزود: دانش آموزان ابتدایی کشورهای حاشیه خلیج فارس به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و این اشکال که فردی در زمان دانشجویی نیز قادر به یک مکالمه ساده زبان انگلیسی نباشد تنها در کشور ما دیده می‌شود.

این کارشناس زبان انگلیسی تصریح کرد: روش گرامری ترجمه‌ای آموزش زبان در کشور ما برای دانش‌آموزان خسته کننده و از لحاظ آموزشی شیوه‌ای منسوخ شده در دنیا است، ضمن اینکه پس از 6 سال آموزش دانش‌آموز قادر به استفاده از آموزش‌های خود در زمینه زبان انگلیسی نیست.

وی اضافه کرد: تا کنون ده‌ها شیوه آموزش زبان در دنیا ارائه شده و آموزش زبان به صورت مکالمه‌ای و ارتباطی درآمده است، اما کشور ما هنوز در گام نخست این شیوه‌های آموزشی قرار دارد.

شفیعی با اشاره به لزوم آموزش زبان از دوران ابتدایی افزود: کودکی بهترین سن برای یادگیری زبان دوم است، اما باید به این نکته دقت کنیم که آموزش در سن کودکی نیازمند تخصص ویژه است و بهتر است از افراد با مدارک دکترا و فوق لیسانس استفاده شود.

وی اضافه کرد: 14 سال است کتاب‌های آموزشی زبان دبیرستان تغییر نکرده که این ضعفی اساسی برای کشور ماست و دفتر تألیف کتب درسی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش باید سریع‌تر برای تدوین بسته‌های آموزشی جدید برای مقاطع مختلف اقدام و دبیرانی برای تدریس به شیوه جدید تربیت کند.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول