اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

زندگینامه جانبازان با عنوان «بلاجویان دشت نینوا» در حال تدوین است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: زندگینامه جانبازان 70 درصد با عنوان «بلاجویان دشت نینوا» در مرحله تدوین نهایی و ساخت است.

زندگینامه جانبازان با عنوان «بلاجویان دشت نینوا» در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سیدشنوا صبح امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های فرهنگی اردبیل اظهار داشت: ما با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و نهادهای غیر‌دولتی سعی می‌کنیم آثار ارزشمند فرهنگی را در حوزه ایثارگران تدوین کرده و انتشار دهیم که در این زمینه چاپ پنج عنوان کتاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تدوین و انتشار کتاب زندگینامه شهدای شهرهای مختلف استان و همچنین شهدای دانشجو با عنوان «امتحان نهایی» خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در سایه انتشار چنین آثاری بهتر می‌توانیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را صیانت کرده و از این سرمایه‌های ارزشمند به خوبی پاسداری کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یادآور شد: همه ما مدیون از خودگذشتگی و شجاعت شهدا و ایثارگرانی هستیم که برای آشنایی نسل آینده با این فرهنگ حرکت‌ها در قالب انتشار کتاب و تهیه نرم‌افزارها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سیدشنوا با اعلام اینکه در جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی سالانه برای انتشار کتاب و یادواره‌های شهدا انجام می‌شود، گفت: ما در سال گذشته شاهد برگزاری بیش از 260 یادواره شهدا در مناطق مختلف استان بودیم که این یادواره‌ها اغلب با محوریت شهدای محلات و همچنین منطقه‌ای برگزار شد تا جامعه را با فرهنگ ارزش‌مدار شهادت‌طلبی از هرگونه آسیب در امان نگه داریم.

این مسئول اظهار داشت: ما معتقد هستیم هزینه‌کرد در این حوزه یک سرمایه‌گذاری معنوی و ارزشی است که می‌تواند نتایج و ثمرات بسیار مفیدی را نیز به همراه داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: در دفع خطرات و آسیب‌های ناشی از هجمه‌های دشمنان آنچه که به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گرفته است گرایش به اصالت‌هایی است که در جامعه وجود دارد و در این بین اصالت شهید و شهادت بالاترین جایگاه و با عظمت‌ترین تأثیر‌گذاری را می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدشنوا در پایان سخنان خود با اعلام اینکه در راستای انتقال فرهنگ اصیل ایثار و شهادت 35 عنوان جلد کتاب با همکاری دستگاه‌های فرهنگی به چاپ رسیده است، تصریح کرد: تهیه و تدوین زندگینامه شهدای پارس‌آباد و همچنین شهدای کارگر و اصناف در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم در سال جاری بتوانیم در کنار اقدامات مثبت در این زمینه شایسته عمل کنیم.

انتهای پیام/62001/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول