اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان تأکید کرد

لزوم توجه بیشتر به حاشیه‌های انتخابات شوراها

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از حاشیه‌های بیشتری برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه بیشتر به حاشیه‌های انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در همایش قضات سراسر استان کرمان اظهار داشت: هرگاه در حوزه و شهرستان خود احساس کردید، تخلفی در حال شکل‌گیری است به مسئله وارد شده و از ادامه یافتن آن تخلف جلوگیری کنید.

وی با تأکید بر حفظ بی‌طرفی و برگزاری انتخاباتی آبرومند عنوان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از حاشیه‌های بیشتری برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: مردم برای جایگاه و شأن قضاوت حرمت زیادی قائل هستند و ما نباید با برخورد و مشی خود به این حرمت لطمه وارد کنیم.

وی عنوان کرد: قاضی باید روح بلندی داشته باشد و در دادگاه قبل از اینکه حکم و رأی او مسئله را پایان دهد، رفتار و خلق و خوی او آن مسئله را حل کند.

توکلی خوشنامی و سلامت یک قاضی را در گرو پذیرفتن و رعایت بایدها و نبایدهای حوزه کاری قضاوت دانست و گفت: نوع شغل و حرفه قضاوت با حواشی زیادی روبه‌رو است و باید با رعایت حدود و دقت در حشر و نشر و پاره‌ای از موارد ضمن دور کردن حاشیه‌ها، خوشنام بود.

امنیت دغدغه دادستان‌ها باشد

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: باید امنیت دغدغه اصلی دادستان‌ها باشد و برای تأمین و ارتقای آن گام بردارند.

توکلی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه با تعامل همه اعضای شورای تأمین، وضعیت امنیتی استان مطلوب است، باید تلاش شود تا این وضعیت حفظ و بهتر شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: تلاش مسئولان قضایی بر محور پیشگیری از هرگونه تخلف و جرم‌های انتخاباتی باشد و کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به سمت تبعیت کامل از قوانین و مقررات رهنمون سازند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: قضات ضمن حفظ اقتدار خود باید برخوردی پسندیده و آرام با مردم داشته باشند و اجازه ندهند اقتدار دادگستری با برخی از برخوردها در دادگستری مخدوش و متزلزل شود.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول