اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآنی در حاجی‌آباد برگزار شد

مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت در هرمزگان با معرفی نفرات برتر به میزبانی حاجی‌آباد به کار خود پایان داد.

اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآنی در حاجی‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار فارس از حاجی‌‌آباد، آیین اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی مرحله استانی با حضور احمد آخوندی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، فرماندار، امام جمعه حاجی‌آباد و شرکت‌کنندگان سراسر استان این دوره از مسابقات در فرهنگسرای شهید حسن‌زاده برگزار شد.

پس از دو روز رقابت تنگاتنگ از میان 400 دانش‌آموز دختر شرکت‌کننده در مرحله نهایی سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف ‌اسلامی که همراه با تواشیح و قصه‌گویی قرآنی بود، هیئت داوران 58 نفر را در قالب سه گروه به عنوان نفرات اول تا سوم هر رشته و پایه معرفی کردند که ناحیه بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان به ترتیب به رتبه‌های اول تا سوم رسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این مراسم با تقدیر از دست‌اندرکاران اجرای این مسابقات اظهار داشت: مسابقات قرآنی همه ساله در سه مقطع قرائت، حفظ و تفسیر در سه مرحله شهرستانی، استانی و سرانجام کشوری برگزار می‌شود.

احمد آخوندی ادامه داد: از تعداد 114 هزار نفری که سال گذشته ثبت‌نام کردند، 75 هزار نفر برای حفظ شناسایی شدند.

وی افزود: پس از راستی آزمایی در حال حاضر تعداد 600 نفر از میان آن‌ها برای حفظ سه تا 30 جزء قرآن انتخاب شدند.

این مسئول با بیان این‌که برای تقویت حوزه‌های قرآنی تلاش زیادی شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا در یک سال گذشته 126 نفر از مربیان و معلمان قرآنی جذب کردیم که در سالیان بعد ثمره آن را خواهیم دید.

فرماندار حاجی‌آباد نیز در این مراسم گفت: استان هرمزگان پیشرفت‌های چشمگیری در تلاوت قرآن داشته است به طوری که هم‌اکنون صدها قاری قرآنی در استان وجود دارد.

بهرام پوراشرف افزود: با رویکرد جدید آموزش و پرورش و سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، بهره‌گیری بهتر از مفاهیم قرآنی و دینی برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی با بیان این‌که میزان مطالعه قرآن و ادعیه در استان رضایت‌بخش است، اظهار داشت: با بررسی‌های به عمل آمده خوشبختانه استان هرمزگان جزو سه استان برتر در این زمینه معرفی شده است.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم مهدی سالاری مدیر آموزش و پرورش حاجی‌آباد ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان در این همایش، گزارشی از نحوه اجری این مسابقات ارائه کرد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقات این است که با قرآن و مفاهیم انسان‌ساز آن انس بگیریم و تا می‌‌توانیم دیگران را به این سمت هدایت و تشویق کنیم.

یادآور می‌شود که مسابقات قرآنی ویژه دانش‌آموزان پسر 29 و 30 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

همچنین در پایان از برگزیدگان رقابت‌های استانی که به مسابقات کشوری راه یافتند با اهدای جوایز نفیسی تجلیل شد.

انتهای پیام/88002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول