اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت بانوی مکرم اسلام

خراسان جنوبی عاشورایی شد/ شور فاطمی فردوس را معطر کرد

همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) بانوی مکرم اسلام شور فاطمی فردوس را فرا گرفت.

خراسان جنوبی عاشورایی شد/ شور فاطمی فردوس را معطر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مراسم عزای فاطمیه همچون روز عاشورا با حضور گسترده مردم متدین خراسان جنوبی در شهرهای مختلف از جمله دارالمؤمنین شهرستان فردوس در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

صبح امروز دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی شهرستان فردوس در قالب گروه‌های منسجم و به هم پیوسته از محل هیئت‌های مذهبی مختلف در سطح شهرستان به سوی مصلی امام خمینی(ره) به حرکت درآمدند.

مردم شهرستان فردوس با حضور گسترده خود در مراسم عزای فاطمیه این مراسم را همچون روز عاشورا به صحنه کشیدند و در سوگ دخت نبی اکرم(ص) و ام ابیها عزاداری و سوگواری کردند.

عمل به سیره زهرا(س) سبب حفظ اسلام و ارزش‌ها است

امام جمعه فردوس در جمع عزاداران فاطمی اظهار کرد: نقش حضرت زهرا(س) در احیای ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است و عمل به سیره و الهام گرفتن از زندگانی آن حضرت سبب حفظ اسلام و ارزش‌های آن می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی گفت: ارتقای معرفت و شناخت نسبت به این بانوی اسلام و بزرگداشت ایام فاطمیه که کمتر از عاشورای حسینی نیست از وظایف مهم شیعه است.

وی از برگزاری همایش یاس نبوی در بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس خبر داد و گفت: عصر امروز دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در بارگاه امامزادگان شهرستان گرد هم می‌آیند و در سوگواره یاس نبوی به عزاداری برای بانوی بزرگ اسلام فاطمه(س) می‌پردازند.

انتهای پیام/69007/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول