اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

همسرداری حضرت فاطمه(س) مثال‌زدنی است

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: همسرداری حضرت فاطمه(س) مثال‌زدنی است، بنابراین باید از روش همسرداری و تربیت فرزندان آن حضرت الگوبرداری شود.

همسرداری حضرت فاطمه(س) مثال‌زدنی است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار به عنوان بهترین زن عالم و کوثر آفرینش درس‌‌هایی برای تمام اعصار به یادگار گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی زهرای مرضیه(س) دارای درس‌های آموزنده و جذابی برای همگان بوده و هر درسی از زندگی وی قابل مطالعه، پژوهش و بررسی برای تمام اعصار و انسان‌های آزاده است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: فاطمه زهرا(س) به عنوان دخت نبی مکرم اسلام(ص) در زندگی خود توانست درس‌هایی درخشان به جای بگذارد که برای زنان عالم و انسان‌های آزاده قابل الگوبرداری است.

وی با بیان اینکه همسرداری حضرت فاطمه(س) مثال‌زدنی است، یادآور شد: باید از روش همسرداری و تربیت فرزندان آن حضرت الگوبرداری شود؛ چراکه فرزندان رشیدی که این بانوی بزرگوار تربیت کرد، برای همه نسل‌ها درس عزت و حماسه آفریدند.

موسوی متذکر شد: حضرت زهرا(س) دردهای خود را به سختی با امیر مؤمنان(ع) در میان می‌گذاشت و حتی نیازهای اولیه و ضروری زندگی را برای همسرش مطرح نمی‌کرد تا به سختی نیفتد.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) دردها و اهانت‌های فراوانی را تحمل می‌کرد تا دین اسلام ماندگار شده و از آسیب‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری زهرای مرضیه(س) و تبعیت از همسرش در هر شرایط و موقعیتی، درس‌آموز است.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) ولایت‌مدار و مدافع تمام عیار ولایت بود و در هر شرایطی در این زمینه دفاع می‌کرد، بنابراین ما هم باید در هر شرایطی از ولایت و امام زمان(عج) خود دفاع کنیم.

موسوی، عبادت، راز و نیاز، زهد، پرهیزگاری، ارتباط با خدا، نماز و اخلاص  را از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت زهرا(س) ذکر کرد.

وی اذعان داشت: این بانوی نمونه اسلام در زمینه معاشرت و کمک به مردم و ایتام افطار خود را به فقیر و اسیر می‌داد، بنابراین بر مسلمانان لازم است با تأسی از آن حضرت به نیازمندان توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان بیان کرد: فرزندانی در دامن حضرت فاطمه(س) پرورش پیدا کردند که سبب استحکام و ترویج دین اسلام و مکتب تشیع شدند و این فرزندان به عنوان انوار الهی همیشه در همه اعصار می‌درخشند.

انتهای پیام/78003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول