اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) عاشورایی برگزار شود

امام جمعه گچساران گفت: روز شهادت حضرت فاطمه(س) توسط دستجات و هیئات عزاداری، عاشورایی برگزار شود.

مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) عاشورایی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با اشاره به نامگذاری سال 92 توسط مقام معظم رهبری با عنوان« حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اظهار کرد: نامگذاری سال جدید توسط کسی صورت گرفته است که اطاعت و پیروی از ایشان واجب و ضروری است.

وی در ادامه با تشریح سیاست از دیدگاه‌های مختلف از جمله اسلام افزود: در دیدگاه‌های مختلف تعاریف متفاوتی از سیاست شده است که در این خطبه با توجه به اهمیت شعار سال و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

از دیدگاه اسلام حرمت انسان باید در سیاست رعایت شود

حجازی تصریح کرد: در برخی دیدگاه‌‌ها از سیاست به عنوان مکر، فریب و نیرنگ تعبیر می‌شود که در آن سیاست به شکل‌های و با چهره‌های مختلف بروز داده می‌شود.

امام جمعه گچساران با اشاره به دیگر دیدگاه‌ها از جمله دیدگاه سیاست بدون رعایت اخلاق و حرمت انسانیت و سیاست برای رسیدن به قدرت و ثروت از هر روشی به تشریح دیدگاه اسلام در زمینه سیاست پرداخت و گفت: از دیدگاه اسلام سیاست به معنای مدیریت کردن کشور یا مملکتی به روشی است که در آن روش مردم در تمامی حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به رفاه کامل برسند.

حجازی در ادامه با طرح این سئوال که آیا اسلام در امر اداره کشور سیاست دارد، تأکید کرد: اسلام حرمت انسان را محترم می‌شمارد و این را امر نیز امری منطقی و عقلانی می‌داند.

شهادت حضرت فاطمه(ص) باشکوه برگزار شود

وی عنوان داشت: انسان به حق آزادی و دیگر حقوق انسان به نحوی که حق دیگران را از بین نرود و معتقد است و برآورده کردن حقوق انسان را در سیاست مد نظر دارد.

حجازی با اشاره به نحوه حکومت‌داری امام علی(ع) و دیدگاه وی در زمینه سیاست و حکومت اسلامی گفت: امام علی(ع) فرمودند اگر شب تا به صبح تخت خواب من بستری از خار باشد بهتر از آن است که فردای قیامت در محضر خدا و پیامبر اکرم(ص) شرمنده رعایت نکردن حرمت یک انسان باشم.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره و تأکید بر برگزاری باشکوه روز شهادت حضرت فاطمه(ص) ابراز داشت:روز شهادت حضرت فاطمه را با راه‌اندازی دستجات و هیئت‌های عزاداری مانند روز عاشورا باشکوه و عاشورایی برگزار کنید.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته سلامت و تبریک به فعالان این عرصه خاطرنشان کرد: همانگونه که گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است پس اگر بدن سالم باشد انسان تفکر و اندیشه بهتری نیز دارد.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران مبنی بر عدم استفاده از نمکدان بر سفره غذا طبق نظر کارشناسان بهداشت و درمان گفت: در استفاده از غذا سعی شود از مصرف نمک زیاد خودداری شود اما این‌که نمکدان بر سفره نباشد خلاف توصیه اسلام است.

امام جمعه گچساران یادآور شد: از دستورات اسلام در امر تناول غذا استفاده بسیار کم نمک در ابتدای تناول غذا همچنین در پایان غذا است پس نمکدان باید بر سفره غذا باشد اما استفاده از نمک بیش از اندازه باید از دستور غذایی حذف شود.

حجازی در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده توسط رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران مبنی بر بیماریابی فعال بیماران فشارخونی در صنعت نفت نسبت به محدوده شهر و روستایی گچساران افزود: امکانات بیماریابی در صنعت نفت گچساران نسبت به دیگر مناطق شهر بهتر و پیشرفته‌تر بوده که لازم می‌دانم اعلام کنم همه محدوده گچساران باید نفتی محسوب شود و همه باید از رفاه برخوردار شوند.

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول