اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جبهه پایداری:

فاطمه(س) شهید دفاع از ولایت و حقیقت محض شد

عضو جبهه پایداری و عضو ستاد فاطمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاطمه(س) با بصیرت و شجاعت جان خود را فدای ولایت و حقیقت محض کرد.

فاطمه(س) شهید دفاع از ولایت و حقیقت محض شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار هدایتخواه امروز در همایش استانی فاطمیه در گچساران با بیان اینکه از سیره حضرت فاطمه(س) باید در عرصه اقتصاد و سیاست استفاده کرد، اظهار داشت: برای تحقق حماسه سیاسی عناصر، عوامل و شرایطی از جمله بصیرت لازم بوده که معنای آن تیزبینی، تیزفهمی و روشن‌بینی است.

وی با بیان این‌که در سایه بصیرت باید دشمن و باطل، حق و خودی و تکلیف را شناخت، صبر و استقامت را دومین لازمه آفرینش سیاسی عنوان کرد و افزود: به فرموده امام علی(ع) بعد از بصیرت و شناخت دومین لازمه حضور در عرصه سیاسی صبر و استقامت است.

هدایت‌خواه تصریح کرد: کوبندگی و برندگی صراط مستقیم به‌ گونه‌ای است که هر فردی نمی‌تواند در این راه پایدار بماند.

عضو ستاد فاطمیه کهگیلویه و بویراحمد حضور جدی در صحنه حق و باطل زمانه را سومین لازمه آفرینش حماسه سیاسی دانست و گفت: برای خلق حماسه سیاسی تنها شناخت کافی نیست بلکه باید حضوری جدی و آگاهانه در صحنه حق و باطل زمانه داشت.

هدایتخواه‌ تأکید کرد: داشتن شجاعت کافی برای به پایان رساندن این مسیر و از جان‌گذشتگی از دیگر لازمه‌های آفرینش حماسه سیاسی است.

وی با تشریح ویژگی‌های فاطمه(س) در عرصه سیاسی ابراز داشت: فاطمه(س) در عرصه فعالیت‌های سیاسی حضور داشته‌اند اگر چه بیشتر در تاریخ زندگی ایشان نویسندگان و روایت‌کنندگان 90 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) را بزرگنمایی می‌کنند که حق نیز همین است اما فاطمه(س) از زمان کودکی انسانی سیاسی بوده است.

عضو جبهه پایداری یادآور شد: فاطمه(س) در زمان کودکی در مجالسی که قریش در کنار کعبه در مسجدالحرام داشتند و علیه پیامبر(ص) تصمیم‌گیری می‌کردند، اخبار را گوش داده و به پیامبر(ص) عرض می‌کردند.

هدایتخواه ابراز داشت: فاطمه(س) در عرصه‌های مختلف جنگ و مبارزه حضور فراوانی داشته است و در 90 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) موضوع بصیرت ایشان جلوه‌ای دیگر دارد.

وی با بیان این‌که وقتی دشمن از اقوام پیامبر(ص) باشد و لباس دین بپوشد، شعار دین و سنت پیامبر بدهد، بسیاری از انسان‌ها دچار اشتباه و عدم شناخت می‌شوند، ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) بسیاری از افراد دچار لغزش و اشتباه شدند و موضوع را موضوع قدرت‌طلبی می‌دانستند.

هدایتخواه عنوان داشت: فاطمه(س) از روی بصیرت و آگاهی تشخیص داد که این مسئله این‌گونه نیست و عمق حادثه بسیار عمیق‌تر از ظواهر قضیه است.

وی تأکید کرد: فاطمه(س) امروز بشریت و مسلمانان را می‌دید، همانگونه که امروز وضعیت عراق، افغانستان، پاکستان و بسیاری از کشورهای اسلامی دچار آسیب شده است.

انتهای پیام/82014/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول