اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حضرت فاطمه(س) عنصر ولایت‌مدار و حافظ حریم امامت است

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: فاطمه زهرا(س) در بعد اجتماعی و سیاسی به عنوان عنصر ولایت‌مدار و حافظ حریم ولایت و امامت به شمار می‌رود.

حضرت فاطمه(س) عنصر ولایت‌مدار و حافظ حریم امامت است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) دارای اصل و نسبی والا، نورانی، ارزشمند و بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) علت اصلی خلقت و آفرینش بوده و این نورانیت وی از خداوند متعال سرچشمه گرفته شده است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: فاطمه زهرا(س) ماورای دنیا بوده و خلقتش ویژه و فوق‌العاده محسوب می‌شود.

وی عنوان داشت: راز و نیاز عارفانه و گریه‌های متناوب و ارتباط با خداوند حضرت زهرا(س) الگویی مثال‌زدنی بوده و برای هر انسانی درس‌آموز است.

موسوی با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه در زمینه تربیت فرزند نیز قابل الگوبرداری است و این جلوه در  امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و زینب(س) به عنوان فرزندان حضرت نمایان است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) کارها را با امام علی(ع) تقسیم می‌کرد و هیچ درخواست مادی از همسرش نداشت بنابراین رضایت امیر مؤمنان(ع) از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک همسر برای همه الگو است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: فاطمه زهرا(س) در بعد اجتماعی و سیاسی به عنوان عنصر ولایت‌مدار و حافظ حریم ولایت و امامت به شمار می‌رود و تا حد جان در این زمینه دفاع و جانفشانی کرد.

وی با بیان اینکه ناراحتی رسول خدا(ص) به معنای مخالفت با خداست گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود کسی که فاطمه را خشنود کند مرا خشنود کرده و کسی که فاطمه را بیازارد رسول اسلام(ص) را آزرده در نتیجه ناراحتی رسول خدا(ص) به معنای مخالفت با خداست.

موسوی خاطرنشان کرد: رضایت الهی در گرو رضایت حضرت زهرا(س) و خشم الهی در گرو خشم حضرت زهرا(س) است بنابراین باید سعی کنیم رضایت حضرت را کسب کنیم.

وی یادآور شد: به دلیل آنکه فاطمه زهرا(س) نور هدایت است بنابراین باید قدر این نور را دانست و از نظر شرافت، شخصیت، عرفان، عبادت، تقوا و مبارزه با باطل به وی تأسی کنیم.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول