اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضرت فاطمه(س) حق خود را برای احقاق دین اسلام به طور کامل ادا کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت فاطمه(س) با ایراد خطبه فدکیه حق خود را برای احقاق دین اسلام به طور کامل ادا کرد.

حضرت فاطمه(س) حق خود را برای احقاق دین اسلام به طور کامل ادا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی امروز در همایش در مسیر ولایت در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) افراد قدرت طلب تمام تلاش خود را کردند تا فرمایشات رسول خدا مبنی بر اثبات ولایت و امامت حضرت علی (ع) را از بین ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هم پیمان شدن سران قبایل با یکدیگر برای تصاحب سرزمین های اسلامی از عواملی بود که سبب رخ دادن حوادثی مانند هجوم به خانه امیرالمومنین (ع) شد.

موحدی کرمانی افزود: اعراب با مشاهده پیشرفت اسلام پی بردن که نمی‌توانند با دین اسلام مقابله کنند بنابراین تصمیم به پذیرش اسلام گرفتند و برای رسیدن به اهداف شوم خود تظاهر به همراهی با مسلمانان کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) با دیدن وضعیت خلافت بعد از رحلت پیامبر (ص) به تبیین حقایق پرداختند و در مسجد مدینه خطبه فدکیه که دربرگیرنده معارف ناب و حقایق دین اسلام است را بیان کردند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: خطبه فدکیه همواره در طول قرن های متمادی مورد توجه محققان شیعه و سنی قرار گرفت.

موحدی کرمانی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در خطبه خود غاصبان و خطاکاران را به محاکمه کشید، آنان را قاطعانه محکوم کرد و به دفاع از حریم ولایت و رهبری امیرمؤمنان علی (ع) برخاست.

وی با بیان اینکه رسالت، نبوت و امامت از ویژگی های خاص امامان است، گفت: حضرت فاطمه (س) بزرگترین نعمت الهی را حضرت علی (ع) و نخستین و اصلی ترین وظیفه خود را یاری رساندن به حجت خدا می دانست و در انجام این وظیفه، حق خود را به طور کامل ادا کرد.

انتهای پیام/70022/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول