اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد انسانی سرآمد بود

امام جمعه شهر آبیک گفت: حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد انسانی نمونه و سرآمد بود.

حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد انسانی سرآمد بود

حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: شخصیت مذهبی، دینی، الهی و علمی حضرت فاطمه(س) بسیار والا است.

وی افزود: فضایل حضرت زهرا(س) آن قدر با عظمت و بی‌شمار است که حتی شخصیت‌ها و بزرگان دینی نمی‌توانند تمام این فضایل را بشناسند چه برسد به اینکه بخواهند آنها را بازگو کنند.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: شخصیت علمی حضرت زهرا(س) به اندازه‌ای است که نمی‌توان آن‌ها را برشمرد.

موسوی اضافه کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) از نظر عبادت عابدترین انسان بود و آنگونه به نماز می‌ایستاد که پاهای مبارکشان ورم می‌کرد و نخست برای دیگران و سپس برای خود و خانوداه‌اش دعا می‌کرد.

وی با اشاره به مصحف حضرت فاطمه(س) اذعان داشت: آنچه این بانوی بزرگ اسلام از خدا، پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) می‌گرفت در این کتاب گنجانده شده بود.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: علم حضرت زهرا(س)، علم اکتسابی و علم حصولی نبود بلکه علم ایشان علم حضوری، لدنی و الهی بود چنانچه در دیدار با بانوان مدینه اظهار کرده بودند که گویا می‌بینم که در آینده نه چندان دور، فرزندان انصار از گرسنگی رنج می‌برند و به فقر و بدبختی دچار می‌شوند چون ما را تنها می‌گذارند.

موسوی در خصوص زهد حضرت زهرا(س) تصریح کرد: ایشان در هر یک از ابعاد انسانی محض و خالص بود و در عبادت، عفت، عصمت، دینداری و ولایت‌پذیری نمونه و بی‌نظیر بودند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان، همسرداری، عفت، پاکی و عصمت، نداشتن دلبستگی به دنیا بهترین الگو برای بانوان جامعه بوده که مطلوب است بانوان جامعه به ایشان اقتدا کرده و در زندگی فردی و اجتماعی از حضرت زهرا(س) تأسی جویند.

حضرت زهرا(س) نسبت به تجملات بی‌اعتنا بودند

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نسبت به تجملات بی‌اعتنا بودند و با تجمل‌گرایی هیچ ارتباطی نداشت چراکه هیچگاه از همسر بزرگوارشان چیزی درخواست نمی‌کرد که امام علی(ع) نتواند برآورده کند، حتی گرسنه می‌ماند ولی سخنی نمی‌گفت.

موسوی با اشاره به نقش سیاسی حضرت زهرا(س) بیان کرد: ایشان مدافع حقیقی و واقعی ولایت و امامت بود و در دفاع از پدر بزرگوارشان و همسر عزیزشان چیزی کم نمی‌گذاشتند و از همه سیاستمدارتر بودند.

وی ادامه داد: جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) در نزد خدای متعال آن قدر والا و بزرگ است که رضایت خدا در گرو رضایت ایشان و خشم خدا در گرو خشم و غضب ایشان است.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: زمانی که در غدیر خم برخی از فرمان پیامبر(ص) سرپیچی کردند حضرت زهرا(س) به امام علی(ع) فرمودند که این طلیعه است و پشت سرشان افراد دیگری هم هستند که فعلا نتوانسته‌اند خود را بروز دهند و کینه‌شان را از دلشان خارج کنند ولی در آینده نزدیک این امر تحقق می‌یابد که تنها گذاشتن جنازه پیامبر(ص) و ماجرای سقیفه بنی ساعده از جمله بروز کینه‌ها بود.

موسوی شرکت در مراسم سوگواری، عزاداری و مداحی در مصیبت‌ها و محنت‌های حضرت زهرا(س) را که به ناحق بر ایشان وارد شد را از سوی هر مسلمانی واجب دانست و افزود: در روایتی امام علی(ع) پس از شهادت حضرت زهرا(س) خطاب به پیامبر(ص) بیان کرده بودند که دخترتان را خرد کردند که بیانگر این موضوع است که در شأن حضرت زهرا(س) هرچه توهین، جسارت، تحقیر و اهانت بود دشمنانشان انجام دادند که به همین دلیل حضرت زهرا(س) درخواست کرد که شبانه دفنشان کنند و مزارشان برای همیشه مخفی و گمنام بماند که هنوز هم این مبارزه ادامه دارد.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول