اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد نماز جمعه بابل:

مصلی‌ها از پرداخت هزینه‌های انرژی معاف شوند

مسئول ستاد نماز جمعه بابل با اشاره به برخی هزینه‌های جاری مصلی جمعه بابل گفت: لازم است برای کاهش هزینه‌های جاری مصلی‌های نماز جمعه تدابیر خاصی را درنظر بگیرند.

مصلی‌ها از پرداخت هزینه‌های انرژی معاف شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سید حسن سعادتمند پیش از ظهر امروز در همایش اعضا و خادمان نماز جمعه بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) این شهر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای این ستاد و با اشاره به تاریخ شکل‌گیری ستاد نماز جمعه بابل اظهار داشت: اولین نماز جمعه مازندران با حکم امام راحل توسط مرحوم آیت‌الله روحانی در شهرستان بابل در 18 آبان 58 مصادف با روز عید سعید غدیر خم برگزار شد و الان که بیش از 33 سال از آن تاریخ می‌گذرد برکات این سنگر سیاسی و عبادی برای همگان نمایان است.

سعادتمند افزود: نماز جمعه نهادی صد درصد مردمی است که زیر نظر ولایت فقیه اداره می‌شود و در حقیقت نماز جمعه وحدت آفرین، پیونددهنده قلب‌ها، پشتیبان ولایت راهنما و هدایت‌کننده مسئولان است.

مسئول ستاد نماز جمعه بابل با تقدیر از برخی ادارات و نهادهای همکار با ستاد نماز جمعه بابل گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی از اول انقلاب تاکنون شاهد علاقمندی مسئولان دلسوز به نمازجمعه هستیم و یک نوع ارادت عملی خاص را در این زمینه می‌بینیم.

سعادتمند با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی در طول سال در نماز جمعه بابل و با اشاره به اینکه استقبال نوجوانان و جوانان به نماز جمعه بابل بسیار خوب است، بیان داشت: با همکاری اداره آموزش و پرورش بابل طی جدول معین دانش‌آموزان مدارس در نماز جمعه به صورت داوطلبانه حضور می‌یابند.

وی با اشاره به طرح ابتکاری واحد خواهران ستاد نماز جمعه در برگزاری راهیان نور در سطح سطح خارج از استان، استانی و شهرستانی بیان داشت: برای نخستین بار در سال 91 طرح راهیان نور استانی با همکاری برخی نهادها و موسسات صورت گرفت که نتیجه آن برگزاری پنج اردوی راهیان نور استانی بود.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: یکی از سازمان‌های معین و همکار نماز جمعه بابل سازمان اتوبوسرانی بابل است که بر اساس آمار در سال 91 حدود 70 میلیون تومان خدمات به ستاد نمازجمعه عرضه کرد.

مسئول ستاد نماز جمعه بابل خاطرنشان کرد: بابل به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارای ظرفیت بسیار بالایی است و لازم است بیشتر به این ظرفیت بالا که در راس آن نیروی انسانی متعهد و مومن است توجه شود.

وی با اشاره به ترسیم جدول آماری توسط کارشناسان ستاد درباره میزان همکاری ادارات و نهادهای شهرستان با ستاد نماز جمعه بابل خاطرنشان کرد: به ‌زودی مانند سال‌های گذشته این جدول نموداری در اختیار دبیرخانه شورای اداری شهرستان بابل قرار می‌گیرد تا با انجام تدابیر توسط فرمانداری شاهد افزایش و ارتقای همکاری با ستاد نماز جمعه بابل باشیم.

این ایثارگر انقلاب با اشاره به برخی هزینه‌های جاری مصلی جمعه بابل تصریح کرد: بر اساس قانون، مساجد از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف هستند اما این موارد شامل مصلی جمعه نمی‌شود و لازم است مسئولان مربوطه برای کاهش هزینه‌های جاری مصلاهای نماز جمعه تدابیر خاصی را در نظر بگیرند.

مسئول ستاد نماز جمعه بابل عمده مشکلات ستاد را برای ارتقای برنامه‌های فرهنگی و خدماتی به نمازگزاران جمعه را مسائل مالی و اعتباری بیان کرد و گفت: ستادهای نماز جمعه دارای بودجه و ردیف خاص اعتباری نیستند و این ستاد باوجود داشتن برنامه‌های فرهنگی و خدماتی به دلیل کمبود توان مالی قادر به انجام آن نیست.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول