اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

لاهیجان نیازمند ساخت مصلی است

امام جمعه لاهیجان گفت: ساخت مصلای نبی اکرم (ص) لاهیجان برای اقامه نماز مردم ولایت‌مدار این شهرستان نیازمند کمک خیران است.

لاهیجان نیازمند ساخت مصلی است

حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان مصلای را یکی از مراکز مهم فرهنگی هر شهر اسلامی و نمونه معماری و هنر اسلامی مصلی آن دانست.

وی اظهار کرد: مصلی برای اقامه نمازهای باشکوه جمعه، عید فطر و قربان و تجمعات عظیم مردمی در مناسبت‌های مختلف دینی و یا ملی در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه لاهیجان یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی کشورمان با قدمتی بیش از یک‌هزار سال است، اذعان کرد: به سبب بالا بودن جو مذهبی و دینی و حضور مجتهدان فراوان و شخصیت‌های علمی و دینی و حوزه علمیه با قدمتی 200 ساله و نیز مسجد جامع و وجود ده ها بقعه امامزادگان به عنوان قم گیلان معروف شده است.

وی با تصریح بر اینکه لاهیجان با تمام این امتیازهای بزرگ دینی و مذهبی بدون مصلی است، افزود: نماز جمعه در مسجد جامع لاهیجان برگزار می‌شود که به دلیل پر شدن مسجد در هنگام نماز جمعه عده‌ای از نمازگزاران نمی‌توانند جایی برای نماز پیدا کنند و محروم و ناامید بر می‌گردند.

صرفی‌پور خاطرنشان کرد: سال گذشته قرار شد که زمینی به وسعت 20 هزار متر مربع از طرف سازمان پرورش کرم ابریشم به امر احداث مصلی اختصاص یابد که هنوز اسناد رسمی آن صادر نشده است و امیدواریم به‌زودی زمین مذکور به نام مصلای «نبی اکرم (ص)» لاهیجان ثبت شود.

وی اضافه کرد: پس از برطرف شدن مسئله زمین، نوبت به احداث می‌رسد و فاز نخست آن به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از توان مردم شهر خارج است.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه دولت نیز معمولاً در حد بسیار کم می‌تواند کمک کند، یادآور شد: بنده در اینجا از تمام خیران و افراد متمکن لاهیجان و از تمام لاهیجانی‌های خارج از کشور دعوت می‌کنم که برای احداث مصلای نبی اکرم (ص) این شهرستان کمک کنند تا این بنای مبارک به‌زودی ساخته شود و برای اقامه نماز جمعه مردم خوب و ولایت‌مدار لاهیجان مورد استفاده قرار گیرد.

وی، شماره حساب مصلی در بانک ملی لاهیجان 0108898210002 را برای کمک‌های مردمی به این بنا اعلام کرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول