اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

ساخت و سازهای غیر‌مجاز مشکل‌‌آفرین است

فرماندار اردبیل گفت: ساخت و سازهای غیر‌مجاز و نامناسب در محدوده شهر اردبیل مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

ساخت و سازهای غیر‌مجاز مشکل‌‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر اردبیل اظهار داشت:‌ مشکلات ایجاد شده برای مردم در خصوص ساخت و سازهای غیر‌مجاز باید با تدبیر و برنامه‌ریزی خوب و قانونمند برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه ساماندهی مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار گرفته تا مشکلات موجود برای مردم نیز به صورت قانونی برطرف شود.

فرماندار اردبیل به ساخت و سازهای خارج از ضوابط و مقررات شهر‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: باید ساخت و سازها در حاشیه بر اساس ضوابط و مقررات شهری و روستایی و در محدوده آن انجام گیرد و غیر از آن هرگونه ساخت و ساز قابل قبول نیست.

دبیر موضوع توجه جدی شهرداری‌ها به سکونتگاه‌های غیر‌رسمی و ساماندهی آن را ضرورتی غیر‌قابل انکار توصیف کرد و گفت: در این زمینه باید تدبیری را به کار برد تا در حوزه شهری و ساخت و سازها برای ساکنان قانونی در مناطق اطراف شهر مشکلاتی به وجود نیاید.

این مسئول به برخی از آسیب‌ها و تهدیدهای سکونتگاه‌های غیر‌رسمی و همچنین حاشیه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: وجود این واحدها و ساخت و سازهای صورت گرفته در آن علاوه بر اینکه بر مشکلات اجتماعی می‌افزاید بلکه منظر و چهره شهری را نیز نامناسب می‌کند که در این زمینه اقدامات لازم برای برطرف شدن معایب و مشکلات احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار اردبیل که به همراه شهردار، مدیرکل بنیاد مسکن، رئیس اداره برق و برخی دیگر از مسئولان از مناطق محروم و حاشیه شهر اردبیل بازدید می‌کرد، افزود: آنچه که در این زمینه شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید مدنظر قرار دهند جلوگیری از ساخت و سازهای غیر‌قانونی با حاشیه بسیار فراوان و همچنین ضرورت ساماندهی و مقاوم‌سازی برخی از واحدهای مسکونی کم‌دوام و ارائه خدمات به آنهاست که می‌تواند خود بخشی از نارسایی‌ها در این زمینه را برطرف کند.

دبیر تصریح کرد: البته دستگاه‌های ذیربط با پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی و همچنین ساخت واحدهای مسکونی با دوام سعی کردند در حد امکان این دغدغه را برطرف کرده و به ساخت و سازها شکل قانونمند بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان بازدید خود ضمن بررسی مشکلات مردم از نزدیک دستورات لازم را برای حل قانونی مسائل و مشکلات صادر کرد.

انتهای پیام/62004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول