اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی خبر داد

تعهدات 40 درصدی انعقاد قراردادهای ساخت‌وساز محدوده حرم رضوی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی از تعهدات 40 درصدی انعقاد قراردادهای ساخت‌وساز در محدوده حرم رضوی خبر داد.

تعهدات 40 درصدی انعقاد قراردادهای ساخت‌وساز محدوده حرم رضوی

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد با اشاره به ساخت‌وسازهای پیرامون حرم رضوی اظهار کرد: در ساخت‌وسازهای اطراف حرم رضوی باید سهم همه اقشار در رده‌های مختلف و براساس سرانه و سیاست مشخص، تعبیه شود تا فقط قشر مرفه از مراکز اقامتی و تجاری در این محدوده بهره‌مند نشوند و زمینه‌ای برای حضور تمام اقشار به وجود آید.

وی با اشاره به میزان حضور سهم اقشار آسیب‌پذیر در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در بافت اطراف حرم مطهر نظام مستدل، آماری و منطقی برای حمایت از قشر ضعیف و آسیب‌پذیر مبنی بر میزان اقامت، تعداد و استفاده از مراکز اقامتی و تجاری مشخص نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی به واگذاری امکانات رفاهی به افراد مرفه در مناطق اطراف حرم پرداخت و تصریح کرد: وظیفه ما در این راستا حفظ و حراست از حقوق مردم است و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌رضوی باید وارد میدان عمل شود.

پژمان‌فر از آستان قدس به عنوان متولی امور موقوفات امام رضا (ع) یاد کرد و افزود: آستان قدس رضوی مانند بخش خصوصی متولی امور موقوفات حضرت رضا(ع) است و وظیفه‌ای در قبال بخش‌های مختلف دارد که به ایفای آنان می‌پردازد.

وی با اشاره به اعتراض‌های جدی از سوی این مجمع به اقدامات شهرداری در ارتباط با ساخت‌و‌سازهای اطراف حرم مطهر رضوی گفت: ساخت‌وسازهای اطراف حرم رضوی توجیه ندارد که این امر باید با جدیت ساماندهی و با توجه به ظرفیت حضور زائر اقدام شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی به تعهدات 40 درصدی در انعقاد قراردادهای ساخت‌وساز محدوده حرم رضوی اشاره کرد و اذعان داشت: اعمال عدم سوء‌مدیریت در اطراف حرم اتفاقی نیست که در آینده بتوان آن را جبران و درمان کرد، چراکه اثری ماندگار می‌شود.

پژمان‌فر ادامه داد: در جلسه مشترک این مجمع با شورای شهر خواستار مشخص شدن و تبیین روشن و واضح در ارتباط با واگذاری اراضی اطراف حرم رضوی شدیم تا شکل ترکیبی مراکز اقامتی و تجاری در این بافت مشخص شود.

وی در پایان ابراز کرد: در راستا ساخت‌وسازهای پیرامونی حرم، نباید اوضاع را به شهرداری واگذار کرد، چراکه شهرداری به عنوان بنگاه اقتصادی به امورات خودش رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/70023/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول