اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا در حرم رضوی صورت می‌گیرد

تشییع شهدای 8 سال دفاع مقدس در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی

فردا با حضور پرشور در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی، پیکر چند تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس در مشهد و خراسان‌رضوی نیز تشییع می‌شود.

تشییع شهدای 8 سال دفاع مقدس در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ برای حضرت فاطمه‌زهرا(س) همین بس که خشنودی و غضب او با خشنودی و غضب خدا پیوند خورده و رسول خدا از او به عنوان «ام ابیها» یاد کرده است.

سه سال است که به منظور شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در مشهد اجتماع عظیم عزاداران فاطمی تشکیل می‌شود و مردم، روحانیون، کسبه و تمام اقشار جامعه و هیئت‌های مذهبی در این اجتماع شرکت می‌کنند، امسال هم این اجتماع فردا راس ساعت هشت صبح از میدان شهدا مشهد آغاز می‌شود.

اجتماع عظیم عزاداران فاطمی پس از مدیحه‌سرایی و عزاداری صبح شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند و پس از عرض تسلیت به ساحت مقدس امام هشتم(ع) به سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد گوش فرا می‌دهند.

همچنین در طول مسیر و حرکت به سمت حرم مطهر رضوی پیکر چند تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس در مشهد و خراسان‌رضوی تشییع می‌شود.

همانگونه که حضرت فاطمه‌زهرا (س) در دفاع از ولایت و امامت ثابت قدم بوده و حتی در این مسیر به شهادت رسیدند ما نیز باید در این عرصه بیش از پیش ثابت قدم باشیم، که در همین راستا شرکت در این اجتماع گامی بزرگ به سمت این هدف است.

مراسم عزاداری و ذکر مصائب دهه فاطمیه باید به صحنه نمایش مظلومیت حضرت فاطمه‌زهرا(س) تبدیل شود، به همین منظور اجتماع عظیم عزاداران فاطمی نشان از صحنه نمایش عظمت حضرت زهرا(س) است.

یکی از بهترین زمان‌هایی که مسئله نوکری و خدمت به اهل بیت معنی پیدا می‌کند، مسئله شهادت اول بانوی اسلام است چرا که این حضرت مادر امامان(ع) هستند و در جریان شهادت حضرت فاطمه(س) باید مظلومیت آن حضرت را نشان بدهیم و این باید به این شکل باشد که اجتماع گسترده مردم با هدایت هیئت‌های مذهبی می‌تواند به شکل مناسب‌تری صورت پذیرد.

اجتماع عظیم عزاداران فاطمی به عنوان بهترین اقدامی که می‌توان برای نمایش مظلومیت ام ابیها(س) انجام داد و آنچه می‌تواند این امر را محقق کند حضور جمعیت چند صد هزار نفری و میلیونی است؛ نقش هیئت‌های مذهبی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و مسئولان هیئت‌ها باید برای حضور حداکثری و منسجم تمامی هیئت‌ها و عموم مردم در این مراسم تلاش کنند.

انتهای پیام/70018/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول