اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فیروزکوه:

حضرت فاطمه (س) الگوی آشتی‏ناپذیری با انحراف در اسلام است

امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: حضرت فاطمه (س) با نثار جان خویش، الگوی آشتی‏ناپذیری با هر گونه انحراف در اسلام شدند و باید سرلوحه کار مسلمانان قرار گیرند.

حضرت فاطمه (س) الگوی آشتی‏ناپذیری با انحراف در اسلام است

حجت‏الاسلام داود ضمیررضوانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت بی‌بی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در ایام پس از وفات نبی مکرم اسلام (ص) به منظور پر کردن خلأهای موجود در جامعه آن روز پا به صحنه مبارزه گذاشتند.

وی گفت: اگر در آن روزگار همه مردان و کسانی که می‏توانستند کاری انجام دهند، وارد میدان می‏شدند، شاید دیگر نیازی به حضور آن حضرت نبود.

امام جمعه موقت فیروزکوه خاطرنشان کرد: چنانچه در صحنه جنگ و نبرد نیز همین طور است و در ابتدا جنگ بر زنان واجب نیست؛ اما اگر مردان صحنه را خالی کردند به ناچار زنان وارد کارزار خواهند شد.

وی افزود: این گلایه‏مندی را حضرت فاطمه (س) از زنان آن روز مدینه داشتند؛ چنانچه فرمودند «مردان شما همانند شمشیرهایی هستند که کند شده و دیگر برّا نیستند».

ضمیررضوانی تصریح کرد: البته موقعیت حضرت زهرا (س) ایجاب می‏کرد که وقتی گام به میدان گذاشتند، سایر افراد با توجه به سفارش پیامبر (ص) به احترام آن حضرت کوتاه بیایند و دست از سماجت برای بیعت گرفتن بر‌می‏داشتند.

امام جمعه موقت فیروزکوه ادامه داد: اما این طور نشد و از آن روز روند انحرافی در تاریخ اسلام رقم خورد.

ضمیررضوانی اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) برای جدا شدن از این روند انحرافی، حاضر به آشتی با هتاکان و متجاوزان به حریم اهل بیت(ع) نشدند و حتی وصیت کردند تا قبرشان مخفی بماند.

وی تصریح کرد: این مهم نمایانگر قهر و آشتی‏ناپذیری آن حضرت با این جریان انحرافی است که نتایج آن را در طول تاریخ در ضربه خوردن به اسلام و تضعیف مسلمانان در برابر غیر مسلمانان شاهد بودیم.

ضمیررضوانی ابراز امیدواری کرد؛ با آگاهی و بصیرت هر چه بیشتر مسلمانان دیگر شاهد بروز حوادثی تلخ از این دست نباشیم.

انتهای پیام/2568/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول