اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس:

حضرت فاطمه (س) سرچشمه تحولات ماندگار در تاریخ اسلام است‌

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار به عنوان بهترین زن عالم و کوثر آفرینش درس‌‌هایی برای تمام اعصار به یادگار گذاشته است.

حضرت فاطمه (س) سرچشمه تحولات ماندگار در تاریخ اسلام است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، شهره معظمی گودرزی ظهر امروز در نشستی با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) که خود در مکتب تربیتی اسلام پرورش یافت و ایمان و تقوا در ذرات وجودش جای داشت، در راستای تربیت فرزندانی تاریخ ساز در جامعه اسلامی نقش بسیار مؤثری داشته و سرچشمه تحولات ماندگار در تاریخ اسلام بود.

وی خاطر نشان کرد: سبک زندگی زهرای مرضیه (س) دارای درس‌های آموزنده و جذابی برای همگان بوده و هر درسی از زندگی وی قابل مطالعه، پژوهش و بررسی برای تمام اعصار و انسان‌های آزاده است.

وی با توجه به اینکه حضرت زهرا علیه‌السلام الگوى عملى و عینى براى زنان مسلمان است که مى‏تواند در همه زمینه‏ها سرمشق نسل امروز و فردا قرار گیرد افزود: مبارزه‏اى که ریحانه نبى در حساس‏ترین دوران آغاز کرد، از زمان آغازین انحراف جامعه پس از رحلت نبى اکرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله، به عنوان مهم‏ترین و محورى‏ترین حرکت سیاسى جامعه محسوب مى‏شد.

به گفته وی، حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام، سدشکنِ تفکر غلط جاهلیت نسبت به زن بود که با تمام وجود، سرشار از عشق الهى و رسالت نبى، دفاع از امامت و ولایت را رهبرى کرد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح داشت: فاطمه زهرا (س) به عنوان دخت نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی خود توانست درس‌هایی درخشان به جای بگذارد که برای زنان عالم و انسان‌های آزاده قابل الگوبرداری است.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری زهرای مرضیه (س) و تبعیت از همسرش در هر شرایط و موقعیتی، درس‌آموز است، اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) دردها و اهانت‌های فراوانی را تحمل می‌کرد تا دین اسلام ماندگار شده و از آسیب‌ها جلوگیری کند.

معظمی‌گودرزی عبادت، راز و نیاز، زهد، پرهیزگاری، ارتباط با خدا، نماز و اخلاص را از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت زهرا (س) عنوان داشت و افزود: حضرت زهرا علیه‌السلام نه تنها برای زنان، بلکه برای همه عالم اسوه‌ای حسنه است.

وی خاطر نشان ساخت: حضرت زهرا علیه‌السلام هم، که در بطن مسائل سیاسى جامعه و بحران‏ها رشد کرده و تربیت یافته بود و رسالت دفاع از حق و حقیقت را بر عهده داشت، با بصیرت و آگاهى عمیق نسبت به توطئه‏اى که مسیر امامت را منحرف ساخته بود، هشیارانه وارد عرصه جامعه شد و به صورت یک سیاست‏مدار آگاه و مدافع حریم امامت، در صحنه جامعه حضور جدى و فعال یافت و رهبرى دفاع از امامت را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/2310/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول