اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

پیمودن راه حضرت فاطمه (س) امکان‌پذیر است

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و با بیان اینکه دستیابی به جایگاه آن حضرت سخت است، گفت: پیمودن راه آن حضرت امکان‌پذیر است.

پیمودن راه حضرت فاطمه (س) امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امشب در جمع عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) در گرگان اظهار داشت: سخن از حضرت فاطمه (س) نه تنها مربوط به یک زن نبوده، بلکه سخن از شخصیت و جایگاه زنان است.

وی افزود: همه زنان باید آن حضرت را الگوی خود قرار داده و شخصیت او را بشناسند.  

عبودیت پیامبر (ص) برای خلقت حضرت زهرا (س) بیش از عبودیت رسیدن به مقام رسالت بود

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: عبودیتی که پیامبر گرامی اسلام (ص) برای خلقت حضرت فاطمه صدیقه (س) نیاز داشت بیش از عبودیت وی برای رسیدن به مقام رسالت بود.

سلیمانی تصریح کرد: پروردگار به وسیله جبرئیل به پیامبر مکرم اسلام (ص) وحی کرد تا 40 شبانه‌روز از حضرت خدیجه (س) فاصله گرفته و چله‌نشینی اختیار کرده و با عبادت حق تعالی و حتی پرهیز برخی از غذاها سراسر نور محض شود.

به گفته وی، در روایات آمده که هرگاه به دیدار مادر می‌روید بین دو ابروی او را ببوسید، اما پیامبر (ص) که در کودکی پدر و مادر خود را از دست داده بود و حضرت فاطمه (س) را مادر خود می‌دانست هرگاه متوجه آمدن دختر خود می‌شد به استقبال او می‌رفت و دستان او را می‌بوسید.

علاوه بر شناخت حضرت فاطمه (س) باید با او همسو و همدل بود 

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمانی که حضرت آدم و حوا برای پذیرش توبه خود به درگاه حق تعالی اشک می‌ریختند جبرئیل امین از سوی پروردگار بر آنها نازل شد و اسامی «خمسه طیبه» یعنی یک زن و چهار مرد که همان پنج تن آل عبا هستند را به آنها داد.  

سلیمانی اضافه کرد: امام صادق (ع)، امام رضا (ع) و امام هادی (ع) خود را حجت بالغه حق تعالی بر مردم و حضرت فاطمه زهرا (س) را حجت بالغه پروردگار بر خود می‌دانستند.

وی با بیان اینکه زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) حضرت عیسی (ع) آن حضرت را پیشوای خود معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: ولی امری که پیشوای حضرت عیسی (ع) است حضرت زهرا (س) را اسوه خود می‌داند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه عمر پربرکت حضرت فاطمه (س) حدود دو دهه بود و با طرح این پرسش‌ها که در این مدت کوتاه چقدر بستر رشد وی فراهم بود و تا چه اندازه از این بسترها استفاده کرد، تاکید کرد: برای دستیابی به شخصیت و جایگاه والای آن حضرت ضمن شناخت و ابراز علاقمندی به وی باید با او همسو، همدل و به تاسی از او تابع حق تعالی بود.

انتهای پیام/83003/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول