اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

شعار امسال نیازمند تعهد و غیرت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نخستین مولفه پدیدآورنده یک حماسه را تعهد، مسئولیت و غیرت ملی دانست و گفت: تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نیازمند این مولفه‌هاست.

شعار امسال نیازمند تعهد و غیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: تعهد و مسئولیت در حوزه‌های دینی و ملی و در ارتباط با نسبت به اهداف و آرمان‌ها والا منجر به خلق حماسه می‌شود.

وی با بیان اینکه غیرت متفاوت از تعصب است، افزود: تعصب به معنی دوست داشتن شدید و غیرت به معنی مسئولیت و دوست داشتن درونی است.

مشارکت اقشار مختلف در خلق حماسه ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: هر وقت پای غیرت در میان باشد احتمال خلق حماسه وجود دارد، مانند غیرت دینی که منجر به خلق حماسه حسینی، ایثار، شهادت و فداکاری شد.

منتظری دومین مولفه پدیدآورنده حماسه را عزم ملی ذکر کرد و ادامه داد: زمانی می‌توان شاهد خلق حماسه بود که همگان در خلق آن نقش‌آفرین باشند.

به گفته وی، اقشار مختلف با مشارکت در یک موضوع حضور ماندگاری از خود بر جای گذاشته و نسبت به خلق حماسه کمک قابل توجهی می‌کنند.

شکوه و عظمت یکی از نشانه‌های حماسه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه به هر کاری حماسه نمی‌گویند، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های حماسه شکوه و عظمت است.

منتظری افزود: حماسه دارای تراز بوده و عظمت و ابهت در یک کار حماسی به چشم می‌خورد، مانند آنچه که در عاشورا اتفاق افتاد و چشم همگان را به خود معطوف کرد.

وی ادامه داد: کم‌نظیر بودن نسبت به سایر رخدادها و رسیدن به نقطه اوج نشانه‌های دیگر حماسه هستند.

حماسه نسبت به تحولات بعدی تاثیرگذار و تحول‌آفرین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: زمانی که کاری به اوج می‌رسد در وصف آن از واژه حماسه استفاده می‌کنیم.

منتظری تاکید کرد: برای وقوع حماسه در کشور حضور مردم نسبت به رخدادهای دیگر باید به نقطه اوج برسد.

به گفته وی، گستردگی قلمرو و تاثیرگذاری و تحول‌آفرینی نسبت به تحولات بعدی سایر نشانه‌های حماسه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: به دلیل همین ویژگی حماسه حسینی منشأ پیدایش انقلاب‌ها، نهضت‌ها و رخدادهای مذهبی در طول تاریخ شد.

منتظری خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» همه باید نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و سرنوشت خود احساس مسئولیت و تعهد کرده و براساس غیرت دینی و ملی در تمامی صحنه‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/83003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول