اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظمی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

مصاف ما با پرسپولیس جنگ دارا و ندار بود/در آینده حاشیه‌سازان داماش را معرفی می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان با بیان اینکه تثبیت جایگاه این تیم در لیگ برتر مهم‌ترین دغدغه بنده است، گفت: بازی داماش با پرسپولیس جنگ دارا و ندار بود.

مصاف ما با پرسپولیس جنگ دارا و ندار بود/در آینده حاشیه‌سازان داماش را معرفی می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیم فوتبال داماش گیلان فصل پر سر و صدایی را در لیگ برتر و جام حذفی سپری کرده است و داماشی‌ها که در آغاز لیگ برتر چالش‌ها و مصائب خاص خود را داشتند پس از آمدن مالک جدید باشگاه انتظار پایان مشکلات را می‌کشیدند اما داستان برای این تیم به نوعی دیگر رقم خورد و اکنون در سه هفته باقی‌مانده به پایان لیگ برتر بسیاری از مسایل این تیم همچنان پابرجاست.

داماشی‌ها در جدول لیگ برتر سیزدهم هستند و هنوز سه بازی حساس تا تثبیت بقای خود پیش روی دارند و در جام حذفی نیز اگر چه تا نیمه نهایی پیش آمدند اما با وجود ارائه یک بازی خوب در برابر پرسپولیس در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شدند.

داماشی‌ها در سکان هدایت خود تحولات زیادی داشتند و فصل را با سرمربیگری امید هرندی آغاز کردند اما در ادامه کار، حمید درخشان جانشین وی شد اما در شش بازی پایانی لیگ برتر و نیز جام حذفی سکان هدایت این تیم به یک سرمربی جوان و بومی به نام افشین ناظمی سپرده شد.

وضعیت تیم داماش گیلان ما را بر آن داشت تا در یک مصاحبه اختصاصی با سر مربی داماش درباره مسائل مختلف این تیم با وی گفت‌وگو کنیم.

آنچه در ذیل آمده حاصل گفت‌وگوی خبرنگار فارس با افشین ناظمی است که با هم می‌خوانیم:

فارس: چه شد که شش هفته مانده به پایان لیگ برتر سکان هدایت داماش را در دست گرفتید؟

-قبل از هر چیز باید بگویم سال‌های زیادی است که به عنوان بازیکن و مربی در فوتبال رشت حضور داشته‌ام و برای بنده افتخارآمیز است در تیمی حضور دارم که از بازیکنانی متعصب و هوادارانی با شعور و درک فوتبالی برخوردار است.

 به هر حال تقدیر این شد که در شش هفته پایانی و نیز دیدار حساس نیمه نهایی جام حذفی مسئولیت فنی داماش به بنده سپرده شود و بابت این اعتماد آقای عابدینی از وی قدردانی می‌کنم و امیدوارم با بقای داماش در لیگ برتر بتوانم پاسخ این اعتماد را بدهم.

فارس: آیا قبول سرمربیگری داماش در چنین شرایطی یک ریسک نیست؟

-بنده دقیقا با علم بر اینکه می‌دانستم در لیگ برتر شش بازی سخت و در جام حذفی نیز یک بازی سرنوشت‌ساز در مقابل پرسپولیس پیش روی داریم این سمت را قبول کردم و داماش در شرایط خاصی بود ضمن اینکه خودم را مدیون این تیم و هوادارانش می‌دانم و هر کاری که از دستم بر آید برای موفقیت این تیم به‌کار می‌گیرم و به دیگر مسایل کاری ندارم.

بدون تعارف باید بگویم در این فصل مشکلات زیادی داشتیم اما شاد کردن دل هواداران هدف اصلی ما است و البته در این بین با دو انگیزه با تمام مشکلات می‌جنگیم.

فارس: چه انگیزه‌هایی؟

-ابتدا اینکه با این مشکلات با تمام توان می‌جنگیم تا پاسخ دندان‌شکنی به کسانی که قصد تضعیف، توهین و جو سازی علیه داماش را دارند بدهیم و دوم اینکه با همت و تلاش برای شهر و دیار خود کسب افتخار کنیم و مطمئن باشید در این راه مردانه می‌جنگیم.

فارس: آیا به این فکر نکردید که مبادا با یک تصمیم عجولانه بخت خود را برای حضور روی نیمکت داماش در آینده کم‌رنگ ‌کنید؟

-در این برهه زمانی اصلاً نگران این نیستم که بسوزم و یا به این فکر نمی‌کنم که آیا سال آینده سرمربی داماش باشم یا خیر، تمام هم و غم بنده ماندن داماش در لیگ برتر است و این تنها دغدغه این روزهایم به شمار می‌رود.

بنده سال‌های زیادی در این تیم حضور داشته‌ام و هر کمکی از دستم برآید برای این تیم انجام می‌دهم و آنهایی که از نزدیک مرا می‌شناسند می‌دانند که افشین ناظمی چه خصوصیاتی دارد و اگر هم قرار باشد با کسی کار کند تا آخر می‌ماند.

فارس: آیا وقت آن نرسیده که پس از سال‌ها حضور به عنوان نفر دوم، اکنون به عنوان سرمربی ادامه دهید؟ به ویژه اینکه هواداران داماش نیز روی سکوها در چهار هفته گذشته حمایت خود را به نوعی از شما با شعارهایشان اعلام کرده‌اند؟

-از شما و هواداران داماش بابت لطفی که نسبت به بنده دارید تشکر می‌کنم و مطمئن باشید زندگی ورزشی تمام افراد زمانی به آنها فرصت می‌دهد که نفرات باید به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

بنده چهار هفته پیش این فرصت را پیدا کردم و به عنوان سرمربی در داماش فعالیت می‌کنم و امیدوارم که از عهده این مهم برآیم و شرمنده مردم گیلان نباشم و البته قضاوت در این زمینه را به مردم واگذار می‌کنم و تمام تلاشم است که مزد حمایت هواداران و اعتماد مدیریت باشگاه را بدهم.

فارس: آیا چهار بازی داماش با هدایت شما به میدان رفت، سه بار در لیگ برتر و یک‌بار در جام حذفی؟

-بله، در لیگ برتر و قبل از عید در دو بازی حساس به لطف خدا و همت بازیکنان و حمایت هواداران شش امتیاز حساس و با ارزش گرفتیم، ابتدا نفت آبادان را در رشت سه بر یک شکست دادیم و سپس در دورود و در خانه حریف در مقابل گهر که در آن روزها سخت برای بقا می‌جنگید با نتیجه دو بر یک پیروز شدیم.

پس از عید نیز یک نمایش خوب در برابر تراکتورسازی داشتیم اما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و در عوض روی دو اشتباه فردی و غافلگیری خودمان و نه بر اساس تاکتیک حریف نتیجه را واگذار کردیم در حالی که تراکتور در آن بازی سه توپ روی دروازه ما آورد که دو تای آنها تبدیل به گل شد و پس از آن نیز در جام حذفی به مصاف پرسپولیسی رفتیم که به دلیل از دست دادن لیگ برتر تمام هم و غم و تمرکزش روی جام حذفی بود و با تمام قوا به رشت آمده بود.

فارس: از ماراتن نفس‌گیر و پر التهاب در مقابل پرسپولیس بگویید؟

-بازی پر هیجانی بود تلاش زیادی کردیم تا با شکست پرسپولیس به فینال جام حذفی برسیم اما چنین نشد و اگر به فینال جام حذفی صعود می‌کردیم برخی از مشکلات این فصل ما کمتر می‌شد البته باید بگویم بازیکنان با تمام توان در مقابل پرسپولیس تلاش کردند اما بد شانس بودیم و همه دیدند به لحاظ تاکتیکی در تمام مدت بازی برتر از پرسپولیس بودیم و حتی مهاجمان این تیم یک فرصت گلزنی نیز نداشتند.

فارس: در نیمه دوم با تغییر تاکتیک به گل برتری هم رسیدید اما چه شد که نتوانستید آن را حفظ کنید؟

-ما نیمه نخست با سیستم 1-3-2-4 بازی کردیم اما در نیمه دوم با آوردن متوسل‌زاده به جای حاجی‌زاده به 3-3-4 تغییر سیستم دادیم و به گل هم رسیدیم اما نتوانستیم این گل را حفظ کنیم و از راهی که فکرش را نمی‌کردیم گل خوردیم.

روی یک صحنه غفلت کردیم و تاوانش را دادیم و ممکن است این موضوع موجب شود تجربه خوبی برای آینده  کسب کنیم تا از این به بعد تا پایان بازی و تا به صدا در آمدن سوت پایان بازی با هوش و حواس جمع بازی کنیم و غفلت نکنیم اما شما به مشکلات و بضاعت ما نگاه کنید، در این بازی حسین کوشکی تنها مدافع راست تخصصی ما بود که در اواخر نیمه نخست مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد و یک تعویض اجباری انجام دادیم و هادی سهرابی را در این پست به بازی گرفتیم.

هادی سهرابی برای ما حکم آچار فرانسه را دارد و در این فصل تاکنون برای ما در چهار پست بازی کرده و کمک زیادی به داماش داشته است، اما این پست جای تخصصی وی نبود و ما در چنین شرایطی مقابل پرسپولیسی که از مهره‌های با تجربه‌ای هم سود می‌برد بازی کردیم و حتی می‌توانستیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم.

فارس: آیا طبق اعتقاد سرمربی پرسپولیس، زمین چمن مصنوعی رشت کار را برای آنها سخت کرده بود؟

-دوست ندارم به دنبال بهانه باشم اما شما نیمکت ذخیره‌های پرسپولیس را با ما مقایسه کنید آنها زمانی که عقب افتادند تازه مهره‌هایی مانند محمد نوری و هادی نوروزی را به میدان فرستادند و در واقع تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس به مدد این تیم رسید و ما دنبال بهانه نیستیم و هرگز از زمین بازی ایراد نمی‌گیریم.

ما هرگز از چمن ورزشگاه‌های دیگر استان‌ها گله نکردیم حتی زمانی که به شیراز رفتیم و در آنجا باختیم، بازی ما با پرسپولیس جنگ دارا و ندار بود.

فارس: چرا بسیاری معتقد بودند بازی کردن « کبه» در مقابل پرسپولیس می‌توانست برای داماش موثر واقع شود؟

-ما برای بازی مقابل پرسپولیس به خوبی این تیم را آنالیز کرده بودیم و در تمام مدت بازی برنامه داشتیم، اگر در وقت قانونی به گل نمی‌رسیدیم در وقت‌های اضافه از «کبه» استفاده می‌کردیم در واقع بنده به عنوان سرمربی بیشتر از هرکسی تمایل دارم از بازیکنی استفاده کنم که به نتیجه‌گیری تیمم کمک کند.

ما برای بازی با پرسپولیس و استفاده از کبه برنامه‌ریزی کرده بودیم اما شرایط بازی به گونه‌ای پیش رفت که امکان استفاده از وی برای ما فراهم نشد.

فارس: آیا باخت در ضربات پنالتی تلخی خاصی به همراه دارد؟

-زیبایی فوتبال به همین است و در ضربات پنالتی بخت با ما یار نبود و در پنالتی‌ها بدشانس بودیم البته تمام بچه‌ها از دروازه‌بان تا پنالتی‌زن‌های ما تلاش خود را انجام دادند تا پیروز شویم اما نشد.

به طور مثال ابوذر رحیمی در دو بازی قبلی در جام حذفی پنالتی‌های حساسی را برای ما به ثمر رسانده بود اما این بار توپش به تیرک دروازه برخورد کرد و البته این موضوع چیزی از ارزش‌های وی کم نمی‌کند و رودباریان نیز در بازی با تراکتور سازی پنالتی سرنوشت‌سازی را مهار کرد اما گویا در مقابل پرسپولیس شانس به ما پشت کرده بود.

فارس: آیا شما هم مانند بسیاری معتقدید که افشین چاووشی دیگر نمی‌تواند آن کارایی لازم را برای داماش داشته باشد؟

-بنده موافق این نظر نیستم، چاووشی و چاووشی‌ها از سرمایه‌های داماش هستند آنها تجربه زیادی دارند که می‌توانند به تیم کمک کنند و همانگونه که تاکنون خوب بوده‌اند و به تیم کمک کرده‌اند ما نیز باید به آنها کمک کنیم.

چاووشی با استفاده از تجربه خود با خونسردی پنالتی‌اش را گل کرد و روی اعتماد به‌نفس تیم تاثیر مثبت گذاشت، باور کنید برای بنده بازیکنان تفاوتی با هم ندارند و هر کسی که فکر کنم به درد تیم می‌خورد از وجودش استفاده می‌کنم و با کسی تعارف ندارم.

برای بنده بازیکن بومی و غیر بومی تفاوتی نمی‌کند و تنها به موفقیت داماش فکر می‌کنم و هر کس که بتواند به ما کمک کند از وجودش استفاده می‌کنم.

فارس: چرا در کنفرانس مطبوعاتی بازی مقابل پرسپولیس از برخی مسائل ناراحت بودید؟

-بنده ناراحت بودم زیرا برخی‌ها از 27 اسفند 91 با اعصاب و روان بازیکنان ما بازی می‌کردند، بازیکنان نیز درگیر مسائل زندگی خود هستند و ابتدا به آنها وعده دادن پول در بهمن ماه داده شده بود اما خبری نشد و 27 اسفند پس از بازی با گهر قرار بود تعطیل شویم اما گفتند می‌خواهند به تیم پول تزریق کنند به همین دلیل تعدادی از بازیکنان برنامه خود را تغییر دادند و حتی بلیت هواپیمای خود را کنسل کردند و ماندند اما به یکباره در جلسه اعلام کردند که تا تکلیف مالکیت باشگاه مشخص نشود هیچ پولی نمی‌دهیم و در این بین ما ماندیم و بی‌پولی و مشکلات.

پس از آن نیز عابدینی با بازیکنان جلسه گذاشت و اعلام کرد که پولی ندارد اما با مشخص شدن مالکیت باشگاه به آنها پول داده خواهد شد و عابدینی از بچه‌های تیم خواست که سر تمرین بیایند و ما نیز از بازیکنان خواستیم و آنها برگشتند.

به شرف بازیکنان داماش درود می‌فرستم زیرا آنها بدون دریافت حتی یک ریال در تمرینات حضور پیدا کردند و یک جلسه نیز غیبت نداشتند، به خدا قسم قصد جانب‌داری از کسی را ندارم اما عابدینی دو سال با تمام مشکلات داماش جنگید و بنده آنچه را که با چشمان خود دیده‌ام را می‌گویم.

فارس: شما ظاهراً فردی آرام به نظر می‌رسید اما گویا از برخی‌ها گله‌مند هستید؟ 

-بنده اگر چه آرام هستم اما به وقتش همه چیز را به هواداران داماش خواهم گفت، فعلاً سکوت می‌کنم تا تیم در سه بازی آینده آرامش خود را حفظ کند و با دست پر از میادین بازگردد اما اگر در آینده لازم باشد حاشیه‌سازان و کسانی را که چوب لای چرخ داماش گذاشتند تا با دور کردن آرامش از داماش مانع نتیجه‌گیری این تیم شوند را برملا می‌کنم مهم این است که فعلاً انرژی خود را صرف غلبه بر مشکلات و نتیجه‌گیری تیم کنم و به وقتش در آینده از مشکلات و مسایل حاشیه‌ای خواهم گفت.

فارس: گویا مدیریت داماش بار دیگر به عابدینی سپرده شده است؟

-عابدینی بار مشکلات داماش را به دوش کشیده است و امیدوارم این مشکلات هر چه سریع‌تر و با خوشی به پایان برسد.

فارس: در برنامه 90 تصاویری از صحبت کردن با تلفن همراه روی نیمکت داماش پخش شد، قضیه چه بود؟

-بنده نمی‌دانم فردوسی‌پور با پخش این تصاویر به دنبال چه چیزی بود و آن ارتباط تلفنی مربوط به پزشک تیم ما بود، زمانی که کوشکی را پس از مصدومیت با آمبولانس به بیمارستان بردند پزشک و پزشکیار تیم ما به صورت تلفنی درباره وضعیت وی در تماس بود و نمی‌دانم با این تصاویر دنبال چه هدفی بودند، ما که دوربین آنها را دیدیم، در ثانی ما نیز قبلاً بارها اعلام کردیم که در داماش قبل از بازی‌ها جلسه می‌گذاریم و با هم مشورت می کنیم و فکر می‌کنم این چیز خوبی است که از مشاوره و راهنمایی استفاده کنیم اما دخالتی در این زمینه وجود ندارد.

 بنده خوشحالم از اینکه در کنار خود همکاران خوب و صادق دارم نمونه‌اش «عبدالله مرغوب» که صادقانه و با تمام توان به ما کمک می‌کند و مازیار ربیعی‌فر که از بازیکنان و مربیان خوب و پرتلاش این دیار است همچنین دارکو درازیچ نیز به ما کمک فکری و فنی می‌کند و شما مطمئن باشید تمام مربیان و اعضای کادر فنی داماش با هم همدل هستند و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند.

فارس: سه هفته پایانی لیگ برتر را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

-سه بازی سخت و بهتر است بگویم سه فینال پیش روی داریم اما سرنوشت ما دست خودمان است و با تمام وجود تلاش می‌کنیم از این سه آزمون سربلند خارج شویم، ما باید طبق موجودیت و بضاعت خود و نیز نوع بازی حریفان برنامه‌ریزی ‌کنیم تا در کنار انجام بازی‌های خوب نتیجه لازم را بگیریم و امیدوارم با ارائه یک بازی با حساب و کتاب در برابر نفت تهران با دست پر بازگردیم.

فارس: چه صحبتی با هواداران داماش دارید؟

-هواداران سرمایه‌های اصلی باشگاه داماش هستند و با اینکه در دیدار مقابل تراکتور سازی تا دقیقه 32 با دو گل از حریف عقب افتادیم اما آنها ما را به خوبی تشویق کردند و موجب شدند تا در نیمه دوم به گل برسیم و با وجود باخت در مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس آنها ما را تشویق و حمایت کردند و به همین دلیل شرمنده آنها هستیم و دست تمام آنها را می‌بوسم.

هواداران داماش نشان دادند که از شعور بالای فوتبالی برخوردارند و برای ما یک موهبت محسوب می‌شود و ما نیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با نتایج خوب در هفته‌های پایانی شرمندگی آنها را جبران کنیم.

-----------------------------

گفت‌وگو از میثم محبوب

----------------------------

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول