اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب مؤتلفه:

احتمال ائتلاف بزرگ اصولگرایان با ورود قوی اصلاح‌طلبان وجود دارد

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با ورود قوی اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات احتمال ائتلاف بزرگ اصولگرایان محقق می‌شود.

احتمال ائتلاف بزرگ اصولگرایان با ورود قوی اصلاح‌طلبان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد نبی حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال 92 را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند، اظهار داشت: در چند سال اخیر نامگذاری مقام معظم رهبری معمولاً همراه با موضوع اقتصادی بوده است.

وی افزود: ما در عین حال که در ساخت زیر بناهای اقتصادی از ابتدای انقلاب اسلامی کارهای بسیار مهمی را شاهد هستیم و دستگاه‌های اجرایی نظام اسلامی در شکل دادن به این زیر بناهای اقتصادی گام‌های ارزشمندی برداشته است، و با وجودی تلاش‌های بسیار ارزشمند در امور خدماتی و امدادی، توقع رهبری در موضوعات اقتصادی رسیدن به یک سطحی خیلی بالاتر از سطح فعلی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: معتقدیم که دولتی بودن بسیاری از کارهای اقتصادی، اجرای ناقص اصل 44 قانون اساسی و عدم توفیق دولت‌ها در خصوصی‌سازی و واگذاری کار مردم به مردم در امور اقتصادی، مشکلات حال حاضر برای رسیدن به یک رونق اقتصادی است.

حبیبی افزود: نرسیدن به یک حد مطلوب در امور صادراتی و برخی دیگر از موضوعات موجود باعث شده در چند سال اخیر تکیه مقام معظم رهبری بیشتر بر مسائل اقتصادی کشور باشد.

وی در ادامه سخنان خود به طرح شعار حماسه سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: من ملتی را سیاسی‌تر از ملت ایران نمی‌شناسم و در پیچ و خم‌های سیاسی 34 سال گذشته ملت ما هوشمندی و بصیرت سیاسی خود را نشان داده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: ما در سال جاری موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم که هم انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراها اهمیتی بسیار اساسی در نظام اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه ما فکر می‌کنیم انتخابات شوراها و ریاست جمهوری هیچ کدام دیگری تحت شعاع قرار نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: اهمیت یکی از انتخابات باعث غفلت از آن یکی نمی‌شود. 

حبیبی در ادامه به حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات یک ضرورت بسیار قطعی است و حضور گسترده سلیقه‌های متعدد و متنوع معتقد به انقلاب در انتخابات، مورد نظر رهبری و ما است.

وی اضافه کرد: اگر همه ما تلاش کنیم که سلیقه‌های مختلف موجود سیاسی معتقد به انقلاب، کشور و نظام در انتخابات حضور پیدا کنند خود به خود گستردگی حضور حاصل می‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضور گسترده در انتخابات مهم است، افزود: موضوع شایستگی‌های کسانی که در شوراها ورود می‌کنند به عنوان عضو شوراها و یا کسانی که مسئولیت ریاست جمهوری را به عهده می‌گیرند، بسیار مهم است.

وی در ادامه بیان داشت: در انتخابات پیش رو حضور گسترده مردم و انتخاب افراد ذی‌صلاح بسیاری از توانمندی‌های دشمن را خنثی و زمینه حل مشکلات کشور را فراهم می‌کند.

حبیبی در ادامه جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص استفاده برخی از کاندیداها از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی گفت: در قانون اساسی یک تمهید بسیار دور اندیشانه‌ای در نظر گرفته شده که دستگاه نظارت از دستگاه اجرای انتخابات مستقل باشد.

وی ادامه داد: ساز و کار انتخابات در ایران در قانون اساسی و قوانین عادی طوری پیش بینی شده که امکان یک تقلب تعیین کننده در انتخابات نمی‌تواند به وجود بیاید و با وجود دستگاه نظارتی کار آمدی با داشتن 300 هزار ناظر در کل کشور، با اقدامات شورای نگهبان که انجام می‌دهد اطمینان برای برگزاری انتخابات سالم مثل گذشته هموراه وجود دارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: در موضوع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی مسئولیت نظارت را بر عهده دارد و مدیریت می‌کند که این هم یکی از عوامل اطمینان بخش برگزاری انتخابات سالم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی بداند هرگونه دخالت دولت در انتخابات خلاف شرع و قانون است، افزود: تذکری که مقامات قضایی کشور و سخنگوی شورای نگهبان در چند روز اخیر به مسئولان دادند علامت این است که هم قوه قضائیه و هم شورای نگهبان بر امر انتخابات مراقبت دارند.

حبیبی تصریح کرد: ممکن است کسانی در دستگاه اجرایی باشند که قصد استفاده از امکانات دولتی را داشته باشند ما ضمن سپاس‌گذاری از مجموعه مجلس در نظارت بر انتخابات شوراها و تقدیر از خدمات شورای نگهبان در موضوع ریاست جمهوری با نگرش به اینکه برگزاری انتخابات سالم مطالبه مردم و رهبری است تقاضا داریم که بیش از گذشته نظارت را اعمال کنند.

وی اضافه کرد: دولت موظف است که تمام همت خود را فقط برای اجرای انتخابات صرف کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه حمایت دولت از یک کاندیدا از همان ابتدا یک کار ناشایست است، افزود: ممکن است دولت در ذهن خود مشغول اشاره رفتن به کاندیدای خاصی باشد که لازم است دستگاه‌های نظارتی با مراقبت اطمینان بخش، هرگونه نگرانی را در این مورد رفع کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص انشقاق بین اصولگرایان و اینکه کاندیدای مورد نظر مؤتلفه اسلامی آیا با دیگر گروه‌های اصولگرایی ائتلاف می‌کند و در صورت عدم ائتلاف، حزب مؤتلفه چه اقدامی خواهد داشت، گفت: رسیدن به یک ائتلاف همگانی در اصولگرایی کار مشکلی است ولی غیر ممکن نیست.

حبیبی ادامه داد: مشکلات فراوانی در پیش پای ما وجود دارد و آنچه که موتلفه راه حل در جلوگیری از انشقاق و چندگانگی بین اصولگرایان پیشنهاد می‌کند این است که اصولگرایان از همان ابتدا که نامزدها حضور خود در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اعلام می‌کنند به یک ائتلاف بزرگ بیندیشند.

وی بیان داشت: ما معتقدیم روحانیت مثل برخی دوره‌ها محوریت ائتلاف بزرگ را بر عهده گیرد و این امر برای جلوگیری از انشقاق و تعدد نامزدهای اصولگرایی قابل تحقق است.

دبیرکل حزب مؤتلفه در ادامه با بیان اینکه موتلفه نامزد خود را با همین سیاست ائتلاف به جبهه پیروان خط رهبری معرفی کرده است، یادآور شد: جبهه پیروان خط امام و رهبری سه نفر نامزد دارد که با قصد ائتلاف بزرگ احتمالی اصولگرایان با محوریت روحانیت جلو آمده است.

وی اضافه کرد: برای نامزد معرفی شده خود تلاش می‌کنیم اما اگر در ائتلاف نهایی اصولگرایی با محوریت روحانیت فردی غیر از کاندیدای مورد نظر ما معرفی شود، تمکین می‌کنیم و در جبهه خط امام و رهبری همین سیاست وجود دارد.

حبیبی ادامه داد: ما به همه اصولگرایان توصیه می‌کنیم در مقابل رقبا برای اینکه رای ما دچار شکستن و عدم پیروزی نشود تشکل‌ها و نامزدها وارد صحنه شوند و خود را عرضه کنند و داوری نهایی با حضور خود اصولگرایان است، با این ساز و کار از تشتت اصولگرایان جلوگیری می‌کنیم. 

وی در ادامه جلسه در پاسخ به سؤالی در خصوص انجام مذاکرات ایران با 1+5 خاطرنشان کرد: من هیچ گونه عقب نشینی در مورد غنی‌سازی را از سوی ایران احساس نمی‌کنم و اگر عقب نشینی می‌کردیم غرب حداقل به ظاهر روی خوش نشان می‌داد و نوع رفتار آنها نشان می‌دهد که ما ایستادگی کردیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: در مجموع مذاکرات با وجودی که نتیجه مطلوبی حاصل نشده اما باید باب مذاکره را بدون عدول از اصول خود باز بگذاریم.

وی اضافه کرد: موضوع مذاکرات فقط برنامه هسته‌ای ایران نیست و مسئله فراتر از این‌هاست و آنها با انقلاب اسلامی مخالف هستند و اگر موضوع هسته‌ای ایران حل شود دنبال بهانه دیگری برای مقابله با نظام اسلامی می‌روند. 

حبیبی سپس به سؤالی دیگری مبنی بر اینکه زیاد بودن نامزدهای طیف اصولگرایی نشان از ضعف است یا خیر، گفت: در قانون اساسی اجازه داده شده که هرکس خود را واجد شرایط می‌داند کاندیدا کند و ما نمی‌توانیم از نامزدی کسی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان شرایط نامزدها را بررسی می‌کند و افرادی که دارای شرایط باشند اجازه ورود به رقابت‌ها را دارند و در کشورهایی که انتخابات دارند بررسی صلاحیت نامزدها انجام می‌گیرد و در برخی کشورها مثل عربستان که انتخابات ندارند این موضوع معنی ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه رقبای اصولگرایان در طیف اصلاح طلبان با تمام توان و نامزد واحد وارد عرصه رقابت خواهند شد، تاکید کرد: موضوع ورود نامزدی واحد از سوی اصلاح‌طلبان انگیزه اصولگرایان را برای کاهش نامزدها افزایش می‌دهد.

وی در ادامه به اصلاح طلبان اشاره کرد و یادآور شد: ما معتقدیم که اصلاح طلبان و فتنه گران در انتخابات حضور خواهند داشت و و با بودن آنها در رقابت‌ها، اصولگرایان باید به سمت معرفی یک کاندیدای واحد حرکت کنند.  

حبیبی در خصوص اینکه چرا کلمه احتمالی را در مورد ائتلاف اصولگرایان به کار می‌برد، اظهار داشت: مقدمات آن ائتلاف بزرگ در دست اقدام است و هنوز شکل نگرفته و در فکر برخی با محوریت روحانیت است و هر موقع که ائتلاف قطعی شد دیگر از کلمه احتمالی استفاده نخواهد شد.

وی در ادامه به نامزدی هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و یادآور شد: آمدن و یا نیامدن هاشمی رفسنجانی سابقه دارد اما از نوع اظهار نظرهای دوستان هاشمی رفسنجانی این طور استنباط می‌شود که بحث آمدن وی در بین اطرافیان او رشد کرده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به جریان اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: در جریان اصلاح طلب، افرادی را داریم که نظام، رهبری و قانون اساسی را قبول دارند و اصولگرایان را قبول ندارند و داخل نظام هستند و ما معتقدیم که حضور آنها در انتخابات مفید است.

وی تصریح کرد: ما اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران را یکی نمی‌دانیم و مرز بین آنها را همان اعتقاد داشتن به نظام و درون نظام اسلامی بودن می‌دانیم و موضوع اصلاح طلبی و فتنه گری دو موضوع کاملاً جداگانه است.

حبیبی در ادامه جلسه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حزب موتلفه را افراد بازاری اداره می‌کنند، گفت: ترکیب فعلی و حتی شورای مرکزی نسبت به گذشته متفاوت است و من خودم حتی یک روز هم در بازار نبودم و ترکیب حزب مؤتلفه از اقشار مختلف مردم است.

وی اضافه کرد: بازار در دست «وتلفه نیست، البته از اعضای موتلفه در بازار هستند و کار تجاری می‌کنند اما قشر غالب اعضای حزب کارمند و فرهنگی هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه اعضایی که در دولت مشغول کارند مثل بقیه می‌توانند نامزد شوند، افزود: جریان انحرافی در انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کرده بود که دو سوم ترکیب مجلس را به دست بیاورد اما با هوشیاری مردم و شورای نگهبان این خواب آنها تعبیر نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت دهم اشاره کرد و گفت: عملکرد دولت در مورد اقتصادی ضعیف، در امدادی قوی و در حوزه مسکن توفیقات دولت قابل توجه است و در زمینه سیاست نقاط قوت و ضعف وجود دارد.

حبیبی افزود: نمره دولت در تعامل با احزاب صفر است و ما از دولت می‌خواهیم که مخالف تحزب نباشند.    

وی تصریح کرد: در انتخابات امسال چهار جریان اصولگرایی، جریان انحرافی، اصلاح طلبان و افراد و گروه‌هایی مستقل که به طیف خاکستری معروف هستند و معمولاً جذب برخی جریانات می‌شوند، حضور خواهند داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: محسن رضایی را فردی اصولگرا می‌دانم.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول