اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز:

امدادرسانی روستائیان به عشایر سیل‌زده فارس، مثال‌زدنی است

فرماندار شیراز گفت: حضور مردم روستاها و امدادرسانی داوطلبانه و اسکان عشایر به هنگام سیل، در منازل خود، در نوع خود مثال‌زدنی و قابل تقدیر و تحسین بود.

امدادرسانی روستائیان به عشایر سیل‌زده فارس، مثال‌زدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز،  جواد زرین‌کلاه در دیدار با جمعی از دهیاران بخش مرکزی این شهرستان با تقدیر از عملکرد دهیاران و مردم روستاهای بخش‌های شیراز، اظهار داشت: در عین حال پیش‌بینی‌ها و اعلام قبلی در مورد بارندگی‌های اخیر و احتمال آب‌گرفتگی و سیل در استان فارس، ستاد بحران شهرستان شیراز تشکیل جلسه داد و تمهیدات لازم در صورت بروز هرگونه حادثه ناشی از بارندگی‌های شدید و آب‌گرفتگی و سیل اندیشیده شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان شیراز افزود: هر چند اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم داده شده بود، اما عدم اطلاعات کافی و لازم جمعی از عشایر و خطرات احتمالی به دلیل در حال کوچ بودن باعث شد این گروه از عشایر در محاصره برف و سیلاب قرار گیرند که از همان ساعت‌های ابتدایی بحران، اکیپ‌های امدادی ستاد حوادث شهرستان شیراز بلافاصله فعال و به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان شیراز به صورت 24 ساعته با بخشداران مربوطه، دهیاران، شوراهای اسلامی روستا در زمان بارندگی در ارتباط مستقیم بود اضافه کرد: آنچه که در اولویت امدادرسانی قرار گرفت کمک‌رسانی و نجات دام و طیور عشایر در مناطق کوهستانی و عبوری عشایر بود که در کنار امدادرسانی‌ها توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای قرار گرفته در مسیر، حضور مردم روستاها و امدادرسانی داوطلبانه و اسکان عشایر در منازل خود در نوع خود مثال‌زدنی و قابل تقدیر و تحسین بود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه نواحی سپاه بسیج نیز تا پایان بحران در امر امدادرسانی حضوری فعال داشتند خاطرنشان کرد: به دنبال امدادرسانی انجام شده تعدادی از دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌های مربوطه، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها حضوری فعال داشتند که توسط حوزه هشت بسیج ادارات ثامن‌الائمه (ع) سپاه ناحیه بقیة‌الله (عج) غذای گرم بین عشایر منطقه سیاخ دارنگون توزیع شد.

زرین‌کلاه در پایان با تقدیر از عملکرد اعضای ستاد بحران شهرستان شیراز و دیگر دستگاه‌های حاضر در امدادرسانی بارندگی‌های اخیر، متذکر شد: کمک‌های داوطلبانه مردم روستاهای مسیر کوچ عشایر و اتحاد و همدلی در امدادرسانی باعث شد، در عین حال بارندگی‌های شدید و مشکلات سیلاب و برف در مسیر کوچ عشایر شاهد کمترین خسارت‌ها بودیم و هم‌اکنون نیز با پایان امدادرسانی کارشناسی میزان خسارت‌های وارده به صورت مشخص در حال انجام است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول