اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی خبر داد

رشد 78 درصدی سفرهای نوروزی به مناطق عشایری

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: شاهد رشد 78 درصدی سفر به مناطق عشایری و روستایی ایران در ایام نوروز هستیم.

رشد 78 درصدی سفرهای نوروزی به مناطق عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منوچهر جهانیان صبح امروز در جمع اعضای اتحادیه هتلداران استان کرمان اظهار داشت: برگزاری شایسته جشنواره ملی صدای عشایر به خوبی توانست، گوشه‌ای از ظرفیت‌های اقوام عشایری از جمله سوغات و غذای محلی و ویژگی‌های ایران را معرفی کند و در سال جاری شاهد رشد 78 درصدی سفر به مناطق عشایری و روستایی ایران هستیم.

وی عنوان کرد: میانگین ماندگاری مسافران در مراکز اقامت دائمی و موقت طی ایام عید نوروز بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

جهانیان ابراز داشت: افزایش سفرها در سال جاری بر خلاف تبلیغات کاذب رسانه‌های غربی درباره تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی روی داده است.

وی افزود: با تعامل و همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و ستادهای تسهیلات نوروزی سعی شده که انتظارهای رهبری در زمینه ایجاد محیطی مناسب برای استفاده مردم از ایام تعطیلات نوروزی محقق شود و سرزندگی را به مردم هدیه دهیم.

جهانیان، برگزاری جشنواره‌ها به ویژه جشنواره صدای بهار را در زمینه معرفی صنایع دستی، نواهای موسیقایی، آداب و سنن مناطق مختلف مؤثر برشمرد و تصریح کرد: این جشنواره‌ها در ایجاد انگیزه سفر و ماندگاری اقامت در استان‌ها به ویژه در استان کرمان تاثیرگذار بوده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: رشد 30 درصدی در بحث اقامت در مراکز اقامتی کرمان و افزایش میانگین تعداد بازدیدکنندگان از آثار و بناهای تاریخی این استان در ایام نوروز جای تقدیر دارد.

جهانیان با تقدیر از جامعه هتلداران ایران و استان کرمان تصریح کرد: هتلداران برخلاف افزایش قیمت‌ها برای ایجاد انگیزه سفر در مردم نه تنها در ایام نوروز افزایش نرخ نداشتند، بلکه 10 تا 50 درصد تخفیف را برای مسافران در نظر گرفتند تا مسافران از مراکز دائمی اقامتی بهره ببرند.

وی اظهار داشت: مراکز اقامت موقت به نوعی توانسته‌اند، انتظارات مردم و مسئولان در ایام نوروز را در سطح ملی برآورده کنند.

جهانیان بیان کرد: گردشگران که در سال‌های گذشته مسیرهای تکراری را انتخاب می‌کردند در سال جاری به دیگر مناطق نیز سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از کشورها با ایجاد جاذبه‌های مصنوعی برای جذب گردشگران تلاش می‌کنند و ایجاد درآمد و اشتغالزایی دارند، گفت: ما باید برای معرفی آثار تاریخی ایران برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سفر و گردشگری به عنوان نیاز فرهنگی جای خود را در سبد خانوارها باز کرده است و اقشار مختلف با هر درآمدی با سفر به مناطق مختلف از تعطیلات نهایت استفاده را می‌برند.

این مسئول افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌تواند به معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و انتخاب مسیر و مقصد سفر کمک کند و معرف و مبلغی برای بیان زیبایی‌ها و توسعه و رونق مناطق شود.

انتهای پیام/80019/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول