اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر گچساران عنوان کرد

ممنوعیت عبور و کوچ عشایر در گچساران تا 10 اردیبهشت

رئیس امور عشایر گچساران با اشاره به ممنوعیت کوچ عشایر به مناطق ییلاقی گفت: عشایر از 10 اردیبهشت می‌توانند نسبت به انتقال دام و کوچ به مناطق ییلاقی اقدام کنند.

ممنوعیت عبور و کوچ عشایر در گچساران تا 10 اردیبهشت

بهمن آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: زمان کوچ از مناطق قشلاق به ییلاق بر اساس شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مناطق مبدأ و مقصد تعیین و توسط ستاد کوچ شهرستان و استان تصویب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورود دام‌های عشایری بومی و غیربومی قبل از 10 اردیبهشت به گچساران ممنوع است، همکاری و همراهی عشایر و نظارت و همکاری مسئولان در این زمینه را خواستار شد.

رئیس اداره امور عشایر گچساران ادامه داد: با توجه به ضرورت همکاری عشایر و ممنوعیت کوچ، در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

آزادی با اشاره به برخی دلایل ممنوعیت کوچ عشایر به مناطق ییلاقی افزود: عشایر همزمان با فصل بهار از مناطق گرمسیری و قشلاقی به مناطق سردسیری و ییلاقی کوچ می‌کنند.

وی عنوان کرد: کوچ و چرای زودهنگام یکی از عوامل اصلی تخریب مراتع بوده و مراتع ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر آمادگی چرای دام پیش از موعد را ندارد.

آزادی تصریح کرد: 10 اردیبهشت‌ماه تقویم زمان کوچ عشایر این شهرستان به مناطق ییلاقی بوده و با عشایری که قبل از زمان تعیین‌شده اقدام به کوچ زودهنگام کنند برخورد قانونی می‌شود.

دامداران دارای دام مازاد، جریمه می‌شوند

وی با تأکید بر لزوم نگهداری تعداد دام مطابق با پروانه بهره‌برداری توسط دامداران عشایر تأکید کرد: مبلغ جریمه دام مازاد بر پروانه بهره‌برداری 200 هزار ریال برای هر رأس دام بوده که با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌شود.

رئیس امور عشایر گچساران خاطرنشان کرد: در صورتجلسه ستاد کوچ کهگیلویه و بویراحمد، زمان کوچ عشایر 20 اردیبهشت تصویب شده است.

انتهای پیام/82014/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول