اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل:

رهاورد غیرت عشایر، در سلحشوری و پایداری امنیت است

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: اصالت و حقانیت عشایر، در حفظ روحیه سلحشوری و تلاش برای برقراری نظم و امنیت در جامعه است و از همین‌رو عشایر را میراث‌داران مرزبانی امنیت پایدار خطاب کرده‌اند.

رهاورد غیرت عشایر، در سلحشوری و پایداری امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار ابراهیم کریمخانی صبح امروز در اولین جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی عشایر در اردبیل اظهار داشت: عشایر در دوران انقلاب اسلامی توانسته‌اند ادای دینی را به نظام و جامعه اسلامی انجام دهند و پاسدار حریم مکتب اسلام و مدافع نظم و امنیت باشند.

وی با اشاره به سلحشوری‌های عشایر در دوران پیروزی انقلاب و جنگ هشت ساله دفاع مقدس در جای جای این کشور عنوان کرد: امنیت ما امروز مرهون هوشیاری، بیداری و صلابت اقشاری همچون عشایر است که با گذشتن از جان و مال خود سلامت و ایمنی را برای جامعه به ارمغان آورند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با یادآوری اینکه در 34 سال گذشته در سایه این بصیرت و بیداری، دشمن نتوانسته است حرکت شوم و بی‌ثمرش را به نتیجه برساند، افزود: عشایر علاوه بر غیرت‌مندی در مرزبانی ارزش‌ها و دستاوردهای خلق شده انقلاب اسلامی، با تولیدات خود توانسته‌اند بخشی از نیازهای کشور را تامین کنند و ما را از وابستگی‌ها رهایی دهند.

کریمخانی نامگذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی را یادآور شد و ادامه داد:‌ در خلق این حماسه‌ها عشایر توانمند‌ترین قشر جامعه هستند که می‌توانند هم در عرصه سیاسی اعم از انتخابات و صیانت از مرزهای این کشور و هم در حوزه اقتصادی با توسل به تولیدات کیفی و غنی خود، زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های خلق حماسه‌های سیاسی و اقتصادی باشند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز به تبع وظایفی که عهده‌دار است در کنار اهداف بلند خود در برقراری نظم و امنیت سعی می‌کند یاریگر حرکت‌های امیدبخش عشایری باشد که همیشه بیدار بوده و توانسته‌اند از حریم جمهوری اسلامی ایران به خوبی دفاع کنند.

رئیس پلیس استان گفت: در همین راستا قرار است اولین همایش ملی نظم و امنیت با محوریت عشایر در اردبیل برگزار شود.

کریمخانی یادآور شد: این همایش که به همت دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی استان اردبیل برگزار می‌شود در شهریورماه و در سالن اجتماعات دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تاکید کرد:‌ محورهای این همایش «عشایر، اقتصاد، نظم، امنیت و مرزداری»، «جامعه عشایری، نظم و امنیت»، «عشایر و مهاجرت»، «حاشیه‌نشینی، نظم و امنیت»، «عشایر، فرهنگ نظم و امنیت»، و «آسیب‌شناسی اجتماعی» در این حوزه خواهد بود که علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این همایش تا پایان خرداد ماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا به آثار برگزیده جوایزی اهدا شود.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول