اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن خلخال:

جابه‌جایی 10 روستا به دلیل خطر رانش

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خلخال گفت: به دلیل خطر رانش، جابه‌جایی 10 روستا با مکان‌یابی مناسب در اولویت قرار گرفته است.

جابه‌جایی 10 روستا به دلیل خطر رانش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا محمدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام در خلخال اظهار داشت: از این 10 روستا که در اولویت جابه‌جایی قرار دارند تاکنون با مکان‌یابی مناسب برای شش روستا جابه‌جایی آنها صورت گرفته و چهار روستای دیگر نیز در اولویت بعدی است.

وی در ادامه تصریح کرد: عمده فعالیت بنیاد مسکن مربوط به بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و تولید مسکن شهری است که با جدیت این امر دنبال می‌شود.

محمدی عمده فعالیت بنیاد مسکن را مربوط به مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن 142 روستای دارای سکنه اعلام کرد و افزود: در کنار آن برای 71 روستا تهیه طرح هادی روستایی انجام شده است.

این مسئول از بازنگری 15 طرح هادی و اجرای 42 طرح هادی روستایی با مصالح بومی و محلی به ویژه سنگ‌فرش در مناطق مختلف روستایی خبر داد.

وی به روستاهای نمونه گردشگری نظیر کزج، نمهیل،‌ برندق و شال با اولویت حفظ معماری سنتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد مسکن توجه به روستاهای دارای بافت با ارزش است که در این زمینه طرح‌های اولویت‌داری نیز به سرعت اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر بنیاد مسکن خلخال از صدور اسناد مالکیت برای صاحبان 26 روستا خبر داد و اضافه کرد: تاکنون برای 7 هزار و 685 ملک روستایی سند مالکیت صادر شده است.

محمدی در مورد پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن از سال 84 تاکنون یادآور شد:‌ در این زمینه بیش از 5 هزار و 832 نفر متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی شدند که از این تعداد بیش از 4 هزار و 170 متقاضی با دریافت تسهیلات و مقاوم‌سازی مسکن پایان کار گرفتند.

وی گفت: در حوزه مسکن شهری نیز ما توانستیم با احداث 377 واحد برای 2 هزار و 520 جمعیت شهری سرپناه ایمن درست کنیم.

محمدی زلزله‌خیز بودن منطقه خلخال را یادآور شد و افزود: زلزله‌ای که اخیراً در بوشهر رخ داد به خوبی نشان داد که واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی در برابر زلزله شش ریشتری مقاوم بوده و به همین جهت از خانواده‌های ساکن در مناطق روستایی انتظار داریم در بهره‌مندی از این تسهیلات پیشقدم شوند.

انتهای پیام/62004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول