اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن کرمانشاه:

56 درصد روستاها دارای سند مالکیت هستند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: در زمینه صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی از سال 82 تاکنون 56 درصد روستاها با 73 هزار و 900 واحد دارای سند شدند.

56 درصد روستاها دارای سند مالکیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جعفر نصوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه به‌مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن که در محل سالن جلسات اداره‌کل بنیاد مسکن استان برگزار شد، اظهار کرد: 2 هزار و 566 روستای دارای سکنه در استان کرمانشاه وجود دارد.

نصوری صدور اسناد مالکیت روستایی، صدور پروانه فنی روستایی، تملک و واگذاری زمین‌های روستایی و به‌سازی روستاهای نمونه را از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که بر عهده معاونت عمرانی روستایی بنیاد مسکن است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه یک‌هزار و 323 روستا که 76 درصد روستاهای استان را شامل می‌شود، دارای طرح هادی روستایی هستند، گفت: از سال 91 در 131 روستا با اعتبار یک‌میلیارد و 202 میلیون تومان طرح هادی در حال اجرا است و از ابتدای اجرای طرح در سال 68، 443 روستا (26 درصد روستاهای استان) از طرح هادی برخوردار شده‌اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: میانگین طرح‌های هادی اجرا شده در سطح کشور 30 درصد است که استان کرمانشاه در سال گذشته با فاصله 10 درصد با میانگین کشوری توانست از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری با 30 میلیارد تومان، سالانه 34 روستا را در برنامه خود قرار دهد و این فاصله را کمتر کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عمران روستایی، استان کرمانشاه یکی از استان‌های موفق بوده، افزود: کرمانشاه در تهیه و اجرای طرح هادی توانسته در سال 91 رتبه سوم کشور را بعد از آذربایجان‌شرقی و خراسان‌جنوبی کسب کند.

نصوری گفت: ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهداف اجرای طرح هادی است که در بهسازی بافت با ارزش روستایی که با هدف حفاظت احیا، مرمت بافت در رابطه با سکونت، ارزش‌های فر‌هنگی، تاریخی و معماری و معرفی این ارزش‌ها در سطح ملی و در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد که در این حوزه 2 روستای شمشیر و هجیج را در د‌ست اجرا داریم که در روستای شمشیر 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی روستاهای زردویی پاوه، کندوله صحنه و سفید برگ جوانرود را از روستاهایی عنوان کرد که در دست اقدام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: در زمینه صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی از سال 82 تاکنون 56 درصد روستاها با 73 هزار و 900 واحد دارای سند شدند.

وی گفت: در زمینه ارائه خدمات فنی در حوزه صدور پروانه، 48 هزار و 142 مورد از ابتدای سال 68 تاکنون ارائه شده و در بهسازی روستاهای نمونه 10 روستا شناسایی و 3 روستا در حال اجراست.

نصوری تصریح کرد: روستاهای فارسینج در سنقر، خانقاه پاوه، قلعه‌شیان در اسلام‌آبادغرب، میرآباد ثلاث‌باباجانی، گودین گنگاور، آب‌باریک شمالی و جنوبی صحنه و شروینه جوانرود از جمله روستاهایی است که در دست اقدام برای بهسازی به‌عنوان روستای نمونه هستند. 

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول