اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد فرهنگی دفتر روستایی گلستان:

گلستان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری روستایی را دارد

مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: با توجه به قابلیت های طبیعی، فرهنگی و تاریخی روستاهای گلستان، این استان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری روستایی ایران را دارد.

گلستان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت گردشگری روستایی را دارد

علی نصیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: گسترش گردشگری روستایی، باعث هدایت سرمایه و جمعیت از مراکز شهری و صنعتی به نقاط روستایی می‌شود.

وی افزود: از این رو گردشگری را در اصطلاح اقتصادی، صادرات نامرئی محصولات و خدمات می‌نامند.

گلستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری روستایی دارد

مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی دفتر امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی، یکی از سه صنعت کلیدی قرن 21 را گردشگری نامیده‌اند، خاطرنشان کرد: با دیدگاه اقتصادی به گردشگری روستایی باید گفت این صنعت، سبب شکوفایی اقتصاد روستا و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری، و افزایش سطح استانداردهای زندگی جامعه روستایی می‌شود.

نصیبی ادامه داد: در گلستان، ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری روستایی وجود داشته که برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها سبب تحول در صنعت گردشگری استان و ایجاد ظرفیت‌های جدید بسیار در این بخش می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر جذابیت‌های طبیعی روستاهای استان همچون جنگل و دشت و کوهستان، توانمندی‌های فرهنگی روستاها همچون آداب و سنن، آئین‌ها و مراسم سنتی، موسیقی، صنایع‌دستی، غذاهای سنتی، گویش‌ها و باورها به همراه معماری سنتی روستاها با معرفی به هموطنان و تدوین برنامه جامع می‌تواند سبب‌ساز رونق بیش از پیش گردشگری استان شوند.

انگیزه دهیاران فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ روستاهاست

مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی دفتر امور روستایی استانداری گلستان انگیزه موجود بین دهیاران به عنوان مدیران جوان را فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ روستاهای استان دانست.

نصیبی با اشاره به اقدامات این دفتر در تعطیلات نوروز اظهار داشت: در تعطیلات نوروز 1392 با برنامه‌ریزی کمیته گردشگری روستایی استان، 25 جشنواره فرهنگی در روستاهای مختلف استان برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره‌ها علاوه بر افزایش روحیه شادی و نشاط و همگرایی اجتماعی بین هم‌استانی‌ها و گردشگران زمینه معرفی قابلیت‌های فرهنگی روستاهای استان را نیز فراهم آورد.

مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی دفتر امور روستایی استانداری گلستان تصریح کرد: سال 1391 دفتر امور روستایی استانداری گلستان نسبت به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی روستا در کلیه شهرستان‌های استان، پنج جشنواره بازی‌های بومی محلی و جشن‌های گردشگری توت‌فرنگی، زعفران، آفتابگردان، گندم، ماهی، اسب اصیل ترکمن در روستاهای مختلف استان اقدام کرد.

انتهای پیام/83003/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول