اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد گلستان:

همدلی و تفاهم لازمه تحقق شعار سال 92 است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان با اشاره به نامگذاری سال 1392 به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط مقام معظم رهبری گفت: همدلی و تفاهم یکی از مولفه‌های تحقق شعار امسال هستند.

همدلی و تفاهم لازمه تحقق شعار سال 92 است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیرو نامگذاری سال 1392 توسط رهبر معظم انقلاب مسئولان و تحلیل‌گران استان گلستان همچنان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در این خصوص ارائه می‌دهند.

نقطه مشترک همه این دیدگاه‌ها دو حوزه سیاسی (انتخابات) و اقتصادی (تحریم‌های غرب علیه ملت ایران) است و همه آنها هم مردم را به مشارکت در انتخابات و مقاومت در برابر استکبار و پایبندی به قواعد اقتصادی مقاومتی دعوت می‌کنند.

خبرگزاری فارس در گرگان در گفت‌و‌گوی خود با رضا نوروزی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان را به بررسی موضوع شعار سال 1392 در این اداره کل اختصاص داد.

فارس: انتخاب شعار «حماسه سیاسی و اقتصادی» حاکی از چه ضرورتی است؟

نوروزی: طی چندین سال گذشته که مقام معظم رهبری در پیام آغازین سال نسبت به نامگذاری سال اقدام می‌کنند همواره انتخاب این نام با توجه به شرایط، ضرورت‌ها و اهداف راهبردی کشور در آن سال صورت گرفته است.

 

سال 1392 نیز مطرح شدن نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» و با توجه به بیانات معظم‌له در ابتدای سال حاکی از آن است که نظام اسلامی دو هدف بزرگ را در سال‌جاری دنبال می‌کند.

یکی اینکه با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها تمام مسئولان و مردم باید زمینه برگزاری و مشارکت در انتخابات‌ها را فراهم کرده و با بصیرت همیشگی و با خلق حماسه حضور در صحنه انتخاب، توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده این کشور را نقش بر آب کنند تا کشور گام بلند دیگری به سمت اهداف عالیه خود بردارد.

 

دوم اینکه از مهمترین نیازها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در چند سال گذشته، توجه ویژه به اقتصاد کشور بوده است. در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان بر علیه این ملت، وظیفه همگانی است که در مسیر خودکفایی و پویایی اقتصاد کشور گام بردارند.

فارس: مردم و مسئولان در راستای تحقق این مهم چه وظایفی دارند؟

نوروزی: وظیفه مسئولان کشور در این راستا بسیار سنگین‌تر از عامه مردم بوده و باید با استفاده بهینه از امکانات، ایجاد همدلی و تفاهم بین دستگاه‌های نظام، تلاش روزافزون، خدمت صادقانه و در نظر گرفتن رضایت خداوند در خدمت‌رسانی به مردم، همه توان خود را در راستای رشد و بالندگی کشور به کار گیرند، مردم نیز مانند گذشته باید در صحنه‌های مختلف حمایت از کشور و نظام اسلامی حضور داشته و پشتوانه واقعی مسئولان در انجام وظایف باشند. فرد فرد آحاد جامعه باید در هر کسب و پیشه خود سرافرازی ایران اسلامی را مدنظر خویش قرار دهند.

فارس: تحقق اهداف شعار سال نیازمند چه الزاماتی است؟

نوروزی: تحقق اهداف این شعار مستلزم برنامه‌ریزی، همدلی، تلاش و کوشش مسئولان و مشارکت همراه با بصیرت آحاد جامعه در صحنه‌های مختلف است.

فارس: تفاوت آن با شعارهای سال‌های گذشته چیست؟

نوروزی: وجه اشتراک شعار چند سال اخیر تکیه مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی و توجه به معیشت مردم بوده و تفاوت آن با شعار سال‌های گذشته، تاکید ایشان بر حضور حماسی مردم در انتخابات پیش‌رو است که نه تنها بر اداره اجرایی کشور تاثیر مستقیم داشته بلکه نقطه توجه تمام جهانیان است.

این انتخابات در سیاست خارجی کشور بسیار تاثیرگذار بوده، دوستان ایران منتظر برگزاری باشکوه انتخابات هستند و دشمنان همیشگی این انقلاب تمام تلاش خود را برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات به کار بسته‌اند.

انتهای پیام/83003/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول