اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل در دیدار کارکنان خبرگزاری فارس:

موثق‌ترین اخبار را از فارس رصد می‌کنم / فارس شایستگی مرجعیت رسانه‌ای کشور را دارد

امام جمعه اردبیل گفت: خبرگزاری فارس شایستگی و زیبندگی مرجعیت رسانه‌ای کشور را دارد و باید از این توانمندی بهره ببرد.

موثق‌ترین اخبار را از فارس رصد می‌کنم / فارس شایستگی مرجعیت رسانه‌ای کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در دیدار کارکنان خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار داشت: کاری که این مجموعه و تلاشگران عرصه رسانه عهده‌دار هستند کار حساس و سنگین همراه با دقت نظر بیشتر است که می‌توان از این ظرفیت در اعتلای جمهوری اسلامی ایران و همچنین نشان دادن ظرفیت‌های بی‌نظیر کشورمان استفاده کرد.

وی کار تبلیغی و رسانه‌ای را جهادی بزرگ در آگاهی‌بخشی و دانایی‌افزایی اعلام کرد و افزود: باید قدر این موقعیت را بدانید که در مجموعه‌ای انجام وظیفه می‌کنید که رسالت سنگین آگاهی‌بخشی به عموم مردم را عهده‌دار هستید.

عاملی تصریح کرد: ‌در این اطلاع‌رسانی باید پیشرفت‌های کشور و همچنین فعالیت‌های انجام شده بازگو شود که در این زمینه خبرگزاری فارس در برهه‌ها و شرایط مختلف توانسته نقش خود را ایفا کند و حتی به عنوان خبرگزاری شایسته مرجعیت قادر بوده افکار عمومی را هدایتگری کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنده در مراجعه و مطالعه اخبار این خبرگزاری پیشگام هستم و سعی می‌کنم موثق‌ترین اخبار را از خبرگزاری فارس رصد کنم اما انتظار داریم خبرگزاری فارس خبرهای کامل و تکمیل شده‌ای را نسبت به سایر سایت‌ها در خروجی قرار دهد به عنوان مثال پیشنهاد می‌کنم خبرگزاری فارس روزانه تیتر اول خبرگزاری و روزنامه‌های مهم دنیا را برای اطلاع عموم در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی یکی از برجستگی‌های این خبرگزاری را جامعیت و تولید اخبار در همان لحظات اولیه اعلام کرد و ادامه داد: باید واقعیت‌ها آن‌گونه که موجود است انعکاس پیدا کند تا مبادا با افزودن مسایل غیرواقعی و کم کردن واقعیت‌ها وثوق و اعتماد عمومی از بین برود.

امام جمعه اردبیل موضوع دوم را تعهد در خبررسانی و پایبندی به اصل اطلاع کافی از موضوع رخ داده اعلام کرد و یادآور شد: باید محافظه‌کاری‌ها را کنار گذاشت و گام در مسیر اصلاحی گذاشت که در این باب بنده از خبرگزاری فارس انتظار دارم با انتشار گزارش‌های واقعی از نواقص و برخی ظرفیت‌های گمنام و پنهان استان مسئولان و مدیران را به تکاپو واداشته و آنها را به چالش واقعی بکشاند.

عاملی بزرگ‌ترین سرمایه یک رسانه و خبرگزاری را وثوق عموم مردم به آن اعلام کرد و گفت: رسانه باید چشم و گوش جامعه باشد و سعی کند از کوچک‌ترین انحراف جلوگیری کند.

وی حفظ تعهد، روحیه تلاش مضاعف، اخلاق‌مداری و اصلاح‌گری را از برجستگی‌های اصحاب رسانه و مطبوعات توصیف کرد و اظهار داشت: در استان اردبیل قابلیت انعکاس بسیاری از توانمندی‌ها و نقدهای دلسوزانه وجود دارد که نمونه‌ای از آن را می‌توان قابلیت سرعین اعلام کرد که به رغم کارهای صورت گرفته هنوز جا دارد که با تهیه گزارش‌های مختلف از کمبودها و کاستی‌ها مسئولان را به برطرف کردن آن ترغیب و تشویق کند.

عاملی آب و هوای مطلوب، مناطق سحرآمیز و وجود تفرجگاه‌های بی‌نظیر را در سرعین و دیگر شهرهای استان اردبیل یادآور شد و افزود: این قابلیت‌ها باید در قالب گزارش‌های متنوع از طریق خبرگزاری فارس انتشار یابد تا ایرانیان بیشتر با ییلاق کشور آشنا شوند.

این مسئول تصریح کرد: بنده انتظار دارم خبرنگاران خبرگزاری فارس در استان اردبیل گاه‌گاهی از تاریخ پرافتخار این استان و حق بزرگی که اردبیل بر گردن کشور و عالم تشیع دارد گزارش‌هایی تهیه کنند تا با انتشار آن بتوانیم دین خود را به این استان ادا کنیم.

دشمن در صدد سیاه‌نمایی و انحراف در واقعیت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ کشور ما امروز با هجمه‌های سنگینی روبه‌رو است به طوری که برخی از جریانات سعی می‌کنند مردم را با سیاه‌نمایی‌های مختلف منحرف کنند که این وظیفه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است که دلسوزانه حقایق را منعکس کنند و با تهیه گزارش‌های واقعی و مطلوب ظرفیت‌های کشورمان و منطقه را به خوبی نشان دهند.

عاملی با بیان اینکه در کشور ما تبعیض قومیتی بی‌معنا است اما شاهد تبعیض جغرافیایی هستیم، یادآور شد: باید با بیان واقعیت‌ها و انعکاس آن از طریق رسانه‌ها بدون سیاه‌نمایی در جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به این استان پیشقدم بود.

وی اظهار امیدواری کرد خبرگزاری فارس در مسیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی خود بتواند توانمندی‌ها را بروز و ظهور داده و در برابر تبلیغات رنگارنگ دشمن از واقعیت‌ها دفاع کند و همیشه با رعایت اصل امانتداری و وثوق در رسیدن به نقطه متعالی تلاشی پیگیرانه داشته باشد.

در ابتدای این دیدار علیرضا حسین‌نژاد سرپرست خبرگزاری فارس در استان اردبیل نیز گزارشی از فعالیت یک دهه خبرگزاری فارس و همچنین عملکرد استانی این رسانه ولایی ارائه کرد.

انتهای پیام/62001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول