اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان خبر داد

ساخت قطعه خلیج فارس بر پایه موسیقی نواحی هرمزگان

مشاور هنری استاندار و رئیس انجمن موسیقی هرمزگان، از ساخت قطعه موسیقی خلیج فارس توسط 32 هنرمند بر پایه و اساس موسیقی نواحی این استان خبر داد.

ساخت قطعه خلیج فارس بر پایه موسیقی نواحی هرمزگان

کیانوش جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به برگزاری بخش نهایی جشنواره خلیج فارس اظهار داشت: قطعه مذکور برای نواختن و ارائه در مراسم اصلی جشنواره طی روز دهم اردیبهشت در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این قطعه افزود:‌ از آنجایی که هرمزگان بیش از هزار و 400 کیلومتر از مرز ساحلی خلیج فارس را شامل می‌شود و جمعیتی قابل توجه از مردم با فرهنگ‌ها و آداب مختلف در این ناحیه از خلیج فارس زندگی‌ می‌کنند، از همین رو در این قطعه موسیقی نواحی هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور هنری استاندار هرمزگان ادامه داد: پایه و کار در این قطعه مشخص شده است و در این قطعه از موسیقی غرب، شرق، جنوب و شمال هرمزگان استفاده می‌شود.

وی همچنین به دیگر کارهای هنرمندان بخش موسیقی هرمزگان در رابطه با خلیج فارس طی سال‌های گذشته اشاره و افزود: موسیقی همواره تأثیرات شگرفی بر اذهان و معرفی قومیت‌ها و یک ملت و داشته‌های فرهنگی و معنوی آن دارد.

جهانبخش تاکید کرد: در صورت توجه بیشتر و ارج نهادن به موسیقی نواحی و اصیل می‌توان حتی با صرف هزینه‌های کم، بیشترین تأثیرات و دستاوردها را در روند اثبات حقانیت نام خلیج فارس بر جهان گذاشت.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول